Betaal sneller en veiliger dan ooit met Apple Pay! - Nu ook voor VIsa

  • 28 November 2018
  • 17 reacties
  • 4663 Bekeken

Reputatie 7


Hallo Community,

Goed nieuws: Apple Pay is vanaf nu beschikbaar in België voor alle kaarthouders (bankkaart, Mastercard en Visa) bij BNP Paribas Fortis.

[UPDATE: 04/12/2018] Je kan vanaf nu ook je Visa koppelen aan Apple Pay.

Betaal je kleine én grote aankopen voortaan eenvoudig met je Apple-toestel:
  • makkelijk: geen gedoe met geld of pincodes;
  • snel: in winkels even je iPhone of Apple Watch bij de betaalterminal houden ... betaald!;
  • veilig: je bewijst met Touch ID of Face ID dat jij het bent.

BEKIJK HOE HET WERKT


Je kunt Apple Pay wereldwijd gebruiken in winkels, restaurants, taxi’s, aan verkoopautomaten ... maar ook in apps en op websites in Safari. Handig, toch? Dus waar wacht je nog op? 🙂

17 reacties

Kaart toevoegen werkt niet. Ik krijg een boodschap dat ik de card provider moet contacteren. Is dit voldoende getest alvorens vandaag live te gaan... ?
Reputatie 6
Badge +3
Je moet de Apple Pay activeren via Easy Bank App voor smartphones, als je rechtstreeks uw kaarten in Wallet toevoegt zal dat mogelijk niet lukken.
Je moet de Apple Pay activeren via Easy Bank App voor smartphones, als je rechtstreeks uw kaarten in Wallet toevoegt zal dat mogelijk niet lukken.

Werkt ook niet via easy banking app
Reputatie 3
Badge
Ik heb mijn bancontactkaart kunnen toevoegen, maar mijn Mastercard (Gold) lukt niet. Niet via wallet, ook niet via Easybanking app: de kaart staat niet in de lijst om toe te voegen.

Toevoegen via de wallet resulteert in de foutmelding: niet gelukt, contacteer kaartverstrekker (vlak na aanvaarden algemene voorwaarden).
Reputatie 7
Ik heb mijn bancontactkaart kunnen toevoegen, maar mijn Mastercard (Gold) lukt niet. Niet via wallet, ook niet via Easybanking app: de kaart staat niet in de lijst om toe te voegen.

Toevoegen via de wallet resulteert in de foutmelding: niet gelukt, contacteer kaartverstrekker (vlak na aanvaarden algemene voorwaarden).


Hallo seerdekens,

Het is mogelijk dat je Mastercard nog niet volledig in gebruik werd genomen. Daarvoor moet je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebben gebruikt of je moet er eenmaal geld mee hebben afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank.

Die status kan je zo nakijken in Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan.

Zie je toch een andere status en heb je je kaart effectief al eens gebruikt in een traditionele winkel (dus niet online), dan neem je best even contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. 🙂
Reputatie 3
Badge

Hallo seerdekens,

Het is mogelijk dat je Mastercard nog niet volledig in gebruik werd genomen. Daarvoor moet je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebben gebruikt of je moet er eenmaal geld mee hebben afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank.

Die status kan je zo nakijken in Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan.

Zie je toch een andere status en heb je je kaart effectief al eens gebruikt in een traditionele winkel (dus niet online), dan neem je best even contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. 🙂


Dat is niet het geval. Mijn Masterdcard is al geruime tijd in gebruik en ik gebruik hem heel regelmatig, zowel online als in fysieke winkels.

De status in Easybanking web staat op "geactiveerd". (dus niet "in gebruik").
Reputatie 7

Hallo seerdekens,

Het is mogelijk dat je Mastercard nog niet volledig in gebruik werd genomen. Daarvoor moet je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebben gebruikt of je moet er eenmaal geld mee hebben afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank.

Die status kan je zo nakijken in Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan.

Zie je toch een andere status en heb je je kaart effectief al eens gebruikt in een traditionele winkel (dus niet online), dan neem je best even contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. 🙂


Dat is niet het geval. Mijn Masterdcard is al geruime tijd in gebruik en ik gebruik hem heel regelmatig, zowel online als in fysieke winkels.

De status in Easybanking web staat op "geactiveerd". (dus niet "in gebruik").


In dat geval ging er iets mis langs onze kant bij het aanpassen van die status. Onze excuses daarvoor.

De snelste manier om dat aan te passen is om onze helpdesk even te contacteren via het nummer 02 433 40 92. Zij kunnen je kaartstatus laten aanpassen. Ik vrees dat het nadien wel nog een bankwerkdag duurt voordat je je kaart toe zal kunnen voegen aan Apple Pay.
Reputatie 3
Badge

In dat geval ging er iets mis langs onze kant bij het aanpassen van die status. Onze excuses daarvoor.

De snelste manier om dat aan te passen is om onze helpdesk even te contacteren via het nummer 02 433 40 92. Zij kunnen je kaartstatus laten aanpassen. Ik vrees dat het nadien wel nog een bankwerkdag duurt voordat je je kaart toe zal kunnen voegen aan Apple Pay.

Ok, dank je. Ik heb het net laten aanpassen door de helpdesk. Een bankwerkdag wachten zal nog wel lukken 😉
Badge
Ik deed vrijdag een betaling via Apple Pay en tot op heden staat ze in status “onbeslist”.
Wat betekent dit ?
Bedrag is ook nog niet van mijn rekening
Reputatie 7
Ik deed vrijdag een betaling via Apple Pay en tot op heden staat ze in status “onbeslist”.
Wat betekent dit ?
Bedrag is ook nog niet van mijn rekening


Dat wordt vermoedelijk veroorzaakt door een vertraging bij de verwerking van je betaling. Hetzij langs de kant van de handelaar, hetzij bij het betalingsverkeer (Maestro).

Bij een betaling met je fysieke kaart kan dat bijvoorbeeld ook gebeuren wanneer je in het weekend of op een feestdag betaalt. Je ziet het geld dan nog niet van je rekening gaan, maar het staat dan wel gereserveerd.
Reputatie 3
Badge
Er is toch weldegelijk een verschil in verwerkingstijd tussen Apple Pay en betaling met de fysieke kaart.
Heb nu net betaald met Apple Pay (op een dinsdagmiddag).
Bij betaling met de kaart zou ik dit onmiddellijk van mijn rekening moeten zien gaan (of desnoods in de status "uit te voeren", maar wel al zichtbaar in Easybanking voor uitvoering later op de dag).

Maar nu met Apple Pay zie ik nog niets. Vermoedelijk morgen of overmorgen wel.

PS: ik heb ondertussen mijn Mastercard ook kunnen activeren via Apple Pay. De helpdesk heeft de status kunnen veranderen naar "in gebruik" ipv "geactiveerd". Heeft wel een aantal telefoontjes gekost, want de wijziging wou eerst niet lukken. Maar nu is alles ok. Tevreden van de service!
Reputatie 7
Hallo iedereen,

We hebben goed nieuws voor jullie!

Vanaf nu kan je ook je Visa koppelen aan Apple Pay. Voorlopig kan je het wel alleen via je Apple Wallet, maar we werken volop aan een update van Easy Banking App zodat je het ook van daaruit kan.😉
Reputatie 6
Badge +3
Er is toch weldegelijk een verschil in verwerkingstijd tussen Apple Pay en betaling met de fysieke kaart.
Heb nu net betaald met Apple Pay (op een dinsdagmiddag).
Bij betaling met de kaart zou ik dit onmiddellijk van mijn rekening moeten zien gaan (of desnoods in de status "uit te voeren", maar wel al zichtbaar in Easybanking voor uitvoering later op de dag).

Maar nu met Apple Pay zie ik nog niets. Vermoedelijk morgen of overmorgen wel.

PS: ik heb ondertussen mijn Mastercard ook kunnen activeren via Apple Pay. De helpdesk heeft de status kunnen veranderen naar "in gebruik" ipv "geactiveerd". Heeft wel een aantal telefoontjes gekost, want de wijziging wou eerst niet lukken. Maar nu is alles ok. Tevreden van de service!


Dat het niet onmiddellijk van uw rekening afgaat is te wijten dat de betaling gebeurt via Maestro en niet via Bancontact.
Bij betaling via Maestro duurt de verwerking tenminste één bankwerkdag terwijl via Bancontact het onmiddellijk van de rekening gaat of tenminste dezelfde dag nog en dat zowel voor fysieke kaarten al dan niet contactloos alsook voor Apple en Google Pay.
Reputatie 6
Badge +3
Hallo iedereen,

We hebben goed nieuws voor jullie!

Vanaf nu kan je ook je Visa koppelen aan Apple Pay. Voorlopig kan je het wel alleen via je Apple Wallet, maar we werken volop aan een update van Easy Banking App zodat je het ook van daaruit kan.😉


Ik heb mijn bankkaart en mijn Visa kaart zonder problemen kunnen toevoegen aan Wallet, nu nog de prepaidkaart nog en dan is het in orde.
Reputatie 3
Badge
wat gebeurt er eigenlijk als je bankkaart (Maestro) wordt vervangen?
Bijv vervaldatum verstreken of je vraagt een nieuwe aan omdat je de draadloze functie wil?
(dus niet verloren of gestolen).

Moet je dan de kaart opnieuw toevoegen in de wallet ?
Hier staat niets over in de FAQ

En wat met kredietkaarten die na de vervaldatum vervangen worden maar hun kaartnummer behouden?
Reputatie 3
Badge
wat gebeurt er eigenlijk als je bankkaart (Maestro) wordt vervangen?
Bijv vervaldatum verstreken of je vraagt een nieuwe aan omdat je de draadloze functie wil?
(dus niet verloren of gestolen).

Moet je dan de kaart opnieuw toevoegen in de wallet ?
Hier staat niets over in de FAQ

En wat met kredietkaarten die na de vervaldatum vervangen worden maar hun kaartnummer behouden?

Ik denk dat ik ondertussen zelf het antwoord weet: na aanvragen vervangkaart komt er in de wallet de melding: "het gebruik van deze kaart is opgeschorst".
Dus ondanks dat de oude fysieke kaart nog kan gebruikt worden (want de andere is nog in bestelling), is dit niet het geval voor de kaart in de wallet.
Hi,

Zal Apple Pay in de toekomst ook werken met een PrePaid kredietkaart? 😉 Aangezien betalen vanuit apps niet werkt met Maestro zou dit wel lukken met een PrePaid kredietkaart als je geen kredietlijn wenst te openen...

Reageer