STORING

[OPGELOST] Easy Banking Web en App onbeschikbaar

Reputatie 5
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 483 reacties
Dag Community,

Op dit moment zijn Easy Banking App en Easy Banking Web door een technische storing niet beschikbaar.

We doen er alles aan om de situatie zo snel mogelijk recht te zetten.

Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.

[UPDATE 09u29]: het is opnieuw mogelijk om aan te melden, maar verschillende diensten zoals overschrijvingen en de rekeninghistoriek zijn nog niet beschikbaar.

[UPDATE 09u37]: Easy Banking App en Web zijn opnieuw volledig beschikbaar. Laat het me zeker weten als jullie toch nog problemen ondervinden.

[UPDATE 10u12] Er blijken nog steeds problemen te zijn met de online kanalen. We werken verder aan een oplossing.

[UPDATE 12u45]: verschillende pagina's zijn opnieuw beschikbaar. Er blijven wel nog steeds foutmeldingen en lege pagina's opduiken. Vooral de schermen voor de overschrijvingen en de rekeninghistoriek zijn geïmpacteerd.

[UPDATE 13u45]: Om de huidige situatie nauwgezetter te kunnen onderzoeken, werd de toegang tot Easy Banking Web geblokkeerd. Aanmelden op Easy Banking App kan wel nog, maar er blijven problemen met de werking van verschillende onderdelen.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak en voor het lange wachten.

[Update 14u20]: Easy Banking is opnieuw beschikbaar. Bedankt voor jullie geduld.

54 reacties

is easybanking op het moment uit de lucht voor werkzaamheden? ik kan niet inloggen
Goedemorgen,

Ik krijg de melding pew9001 deze morgen kan het zijn dat er problemen zijn met de easy Banking app. Deze vraag omdat ik telkens de foutmelding krijg.
Werkt easybanking niet nu ?
Ik geraak sinds gisterenavond niet meer op EBW of EBA. IK heb reeds de EBA verwijderd maar ik kan nu zelfs geen profiel meer aanmaken. Is het een algemeen technische storing ? Hoe lang zou dit duren ?
Wanneer kunnen we weer inloggen op de website en de app? 3 juni 2019, alles voor de zoveelste keer weer plat, ik moet dringend mijn saldo checken om te zien of mijn loon en vakantiegeld zijn gestort. Ik kan toch niet elk uur binnen bellen via de telefoon... jullie zouden toch op zijn minst kunnen zien dat 1 van beide wel werkt...
Reputatie 5
@Rene van Toor @Marcel1955 @v_eerle @Kris80

Ik heb jullie vragen samen gezet in deze post zodat ik jullie makkelijker op de hoogte kan houden.

Er zijn momenteel jammer genoeg inderdaad problemen met Easy Banking waardoor het niet mogelijk is om aan te melden. Sorry voor het ongemak.
Bedankt yannick,

ik hoop het gaat niet al te lang duren.

groeten Rene
Reputatie 5
[UPDATE 09u29]: het is opnieuw mogelijk om aan te melden, maar verschillende diensten zoals overschrijvingen en de rekeninghistoriek zijn nog niet beschikbaar.
Reputatie 5
[UPDATE 09u37]: Easy Banking App en Web zijn opnieuw volledig beschikbaar. Laat het me zeker weten als jullie toch nog problemen ondervinden.

@Rene van Toor @v_eerle @Kris80 @Marcel1955
09.50 - nog steeds problemen. Bij opvragen "mijn rekeningen"

"Door een technisch probleem kunnen de details van de rekening even niet getoond worden. Probeer later opnieuw a.u.b. Contacteer de helpdesk op +32 2 433 40 92 als u problemen blijft ondervinden. (UNEXPECTED EXCEPTION)"
Reputatie 5
@TimDV
Bedankt voor de info. Ik geef het meteen door.
(Ter info: In de iOS app werkt het momenteel wel terug)
09:57 Toch nog steeds problemen met rekeningoverzicht, toch nog niet volledig opgelost blijkbaar
Reputatie 5
@TimDV
Kan je nog eenmaal op de site proberen? Voordat je aanmeldt, raad ik je wel aan om volgende te doen:

Je werkt met een Windows PC: druk op de pagina met de foutmelding de knoppen CTRL en F5 tegelijk in. Op die manier vernieuw je niet alleen de pagina, je wist ook het geheugen (de cache) ervan.

Je werkt met een Mac: sluit voordat je je aanmeldt je browser volledig af. Dat doe je door je browser te openen en vervolgens linksbovenaan je scherm te klikken op de naam van het programma (Safari, Google chrome, ...) en dan te kiezen voor Stop.
Ik heb deze probleem via de app in IOS dat ik het rekeningoverzicht niet te zien krijg. Bij de site werk ik gewoon op een tablet, ga deze straks nog is proberen...
@YannickB nieuw tabblad, opnieuw ingelogd, nog steeds zelfde foutmelding bij het klikken op "mijn rekeningen"

"Door een technisch probleem kunnen de details van de rekening even niet getoond worden. Probeer later opnieuw a.u.b. Contacteer de helpdesk op +32 2 433 40 92 als u problemen blijft ondervinden. (UNEXPECTED EXCEPTION)"
Reputatie 5
[UPDATE 10u12] Er blijken nog steeds problemen te zijn met de online kanalen. We werken verder aan een oplossing.
Reputatie 5
@TimDV @Kris80
Krijgen jullie momenteel nog steeds foutmeldingen?

Zo ja, helpen de tips uit mijn vorig bericht (een nieuw tabblad openen is niet voldoende om de cache van een site/pagina te verwijderen)?

Voor tablet zou het alvast automatisch opnieuw moeten lukken.
Via de app nog steeds geen rekeningoverzicht en opent ook nog traag.
10:36
Nog steeds =>Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar. (UNEXPECTED EXCEPTION). Hij doet het heel even maar switcht direct naar de error pagina.
Verschillende browsers getest op Windows laptop, inderdaad nog steeds foutmelding. Ctrl-F5 verhelpt helaas niets. Inloggen gaat eveneens enorm traag.
App werkt alleen nog steeds geen rekeningoverzicht
Ik krijg code 503 wanneer ik een eventuele overschrijving of de ander functies wil gebruiken. Nog steeds geen rekeningoverzicht op de app bij iPhone... wanneer is er een definitieve oplossing?
Jullie zijn zo een grote bank en zo vaak problemen met easy bank app en web...
Reputatie 5
@Kris80
Bedankt voor de bijkomende info. De code 503 wordt effectief veroorzaakt door de huidige problemen.

Ik blijf het persoonlijk voor jullie opvolgen en laat hier iets weten van zodra ik meer nieuws heb.
Kan ingeschat worden hoeveel tijd hier nog voor nodig is? Ik moet dringend overschrijvingen doen en anders moet ik naar een bankkantoor lopen. Of werkt het daar ook niet? In ieder geval is mijn filiaal niet telefonisch bereikbaar, ik krijg zelfs geen wachtstand...
Het is niet enkel de detail van de rekeningen die niet zichtbaar zijn, maar ook de lijst van domicilieringen, doorlooende opdrachten, overschrijvingen, edm. Niet operationeel dus op die manier.

Reageer