Sticky NIEUW

Uw Easy Banking App evolueert

  • 19 November 2020
  • 72 reacties
  • 51305 Bekeken
Uw Easy Banking App evolueert
Reputatie 7

Een nieuwe update van Easy Banking App is beschikbaar met verbeterde prestaties: uw app is nu sneller en stabieler. En dat is nog maar het begin!

Easy Banking App zal zich blijven ontwikkelen om nog meer aan uw verwachtingen te voldoen. Terwijl we enkele functionaliteiten herbekijken, zal u ook heel wat nieuwe mogelijkheden ontdekken.

Ter informatie: uw smartphone of tablet moet over ten minste Android 5.0 of iOS 12 beschikken.

 

Ontdek de nieuwe functies

  • U kan uw debet- en kredietkaarten blokkeren en nadien weer ontgrendelen.
  • Hetzelfde geldt voor de contactloze functie van uw kaarten: u kan ze blokkeren en ontgrendelen wanneer u wil.
  • Engels? Nederlands? Frans? Duits? Kies nu zelf de taal van uw app!
  • 3D-Touch: houdt Easy Banking App met uw vinger ingedrukt. Een menu zal verschijnen dat u rechtstreeks toegang tot verschillende functionaliteiten geeft.

 

Een app in beweging

Bancontact nodig? Deze functie bevindt zich nu rechtstreeks in de app. Log in, ga naar de ‘Betalen’-sectie en u bent er! 

[update] De Bancontact-functie werd voor Android-toestellen alvast opnieuw toegevoegd aan het aanmeldscherm. Druk op Scannen om van start te gaan.

Een kort afscheid

Deze functies zijn tijdelijk niet meer beschikbaar in Easy Banking App.

  • U kunt een door u ingestelde domiciliëring nog niet raadplegen of weigeren. U kunt ook geen terugbetaling krijgen voor een reeds uitgevoerde domiciliëring. Ook dit geldt enkel voor Easy Banking App. Via Easy Banking Web kan dit wel nog steeds.
     
  • De functie waarmee u uw rekeningen bij andere banken kunt beheren in Easy Banking App, wordt met de nieuwe update tijdelijk verwijderd. Deze functie keert weldra terug!
     
  • Moet u een nieuwe begunstigde creëren? Geen zorgen, u kan dit doen wanneer u een nieuwe overschrijving uitvoert.

En voor tablets? Daar zit ook beweging in!

Heeft u een Android tablet? Net zoals voor smartphones zal de update automatisch uitgevoerd worden voor de meeste gebruikers van Easy Banking App.

Heeft u een iPad? U kan de nieuwe versie van de app downloaden via uw App Store. Verwijder om te beginnen uw huidige app. Zodra u de nieuwe versie heeft geïnstalleerd, kan u uw kaartlezer gebruiken om u opnieuw een eerste keer te verbinden. 

Het is niet langer mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App. Als alternatief kan u op tablet gebruikmaken van Easy Banking Web via de browser van uw toestel. Via die weg blijft het mogelijk om meerdere profielen te creëren. 

Heeft u via een profiel op uw naam geen toegang tot rekeningen die u voor iemand anders beheert? Dan dient u de rekeninghouder te vragen om u volmacht te geven. Op die manier krijgt u op een correcte manier en in alle veiligheid toegang tot de rekeningen die u wenst op te volgen.

 

U merkt het, Easy Banking App is in volle evolutie. En dit is nog maar het begin: we blijven de app voortdurend updaten met nieuwe verbeteringen.

Heeft u een suggestie? We horen het graag: Laat het ons hier weten.


72 reacties

Suggestie:

De benaming voor doorlopende opdrachten zou aanpasbaar moeten zijn. Momenteel zie ik in de app “UW DOORLOPENDE OPDRACHT” + het bedrag of “EUROPESE DOMICILIERING VAN” + het bedrag.

Dit geeft geen info over de transactie. Logischer zou zijn als hier “spotify abonnement” zou kunnen staan bijvoorbeeld.

 

 

 

Reputatie 7

Hallo Ronald,

Als je kan updaten via Google Play, dan is er voor jou alvast geen probleem. In dat geval beschik je namelijk sowieso over Android 5.0 of nieuwer.

Kan je niet updaten, dan kan je via de instellingen van je smartphone nakijken of je een nieuwere versie van Android kan downloaden. Als ik me niet vergis, zou je een Samsung J1 Ace moeten kunnen updaten naar maximaal Android 5.1.1.

Dat doe je zo:

  • Zorg dat je gsm voldoende opgeladen is en sluit hem voor de zekerheid op stroom aan.
  • Ga naar de instellingen van je toestel
  • Ga naar OverOver dit toestel of Toestelinfo (de keuze hangt af van je toestel en van je huidige Android versie).
  • Kies voor Software updates.
  • Kies ervoor om te updaten. Dit kan even duren. Zet je toestel ondertussen niet uit.

Ik kan je ook aanraden om dit regelmatig te doen. Op die manier download je ook de meest recente beveiligingsupdates die voor jouw smartphone beschikbaar zijn.

Groetjes

Hoi,
in de nieuwe versie mis ik volgende mogelijkheden
- Groeperen
-Statistieken
Komen deze functionaliteiten terug beschikbaar? Deze zijn een enorm gemis.

Ik vind de nieuwe app totaal waardeloos.Als je een nieuwe app lanceert mag de klant toch verwachten dat die meer mogelijkheden biedt.Waar zijn de grafieken van het saldo en de netto-inkomsten gebleven?Dat vond ik heel handig om een totaalbeeld van je rekening te hebben.

Als ik iets met Bancontact met QR-code wil betalen moet ik nu eerst aanmelden in de app terwijl ik daarvoor bij het inlogscherm direct naar Bancontact kon gaan.

Nee,ik zie totaal de meerwaarde niet van deze update.Ten opzichte van andere bankapps is dit maar een droevig ding.

Een ontevreden klant rijker!

De nieuwe app ziet er beter uit op een iPad, maar heel wat functionaliteit ontbreekt in vergelijking met de versie 5.2. Er is o.a. geen mogelijkheid meer om een tweede gebruiker te definiëren. Daar wij twee bankkaarten hebben en dezelfde iPad gebruiken is dit voor ons een belangrijke tekortkoming ! Ik kan geen tweemaal de app installeren op de iPad. Ik ben dus genoodzaakt het bij de oude app te houden. Het lijkt erop dat de nieuwe app weeral vooral voor de smartphone is ontwikkeld.

De nieuwe app ziet er beter uit op een iPad, maar heel wat functionaliteit ontbreekt in vergelijking met de versie 5.2. Er is o.a. geen mogelijkheid meer om een tweede gebruiker te definiëren. Daar wij twee bankkaarten hebben en dezelfde iPad gebruiken is dit voor ons een belangrijke tekortkoming ! Ik kan geen tweemaal de app installeren op de iPad. Ik ben dus genoodzaakt het bij de oude app te houden. Het lijkt erop dat de nieuwe app weeral vooral voor de smartphone is ontwikkeld.


Optie voor meerdere gebruikers zeker noodzakelijk - niet elk gezinslid heeft eigen iPad.

Waarom zijn er 2 verschillende easy banking apps  in omloop? (Het app icoon is identisch)

1x de originele download in een bank kantoor of via uw bnp paribas Fortis website.

En 1x via apple store Maar deze is wel VERSCHILLEND tov. van de originele app. !!!

Apple Pay ACCEPTEERDE alleen via de apple store app. mijn bankkaart,

En Niet via de originele Fortis app heb ik ervaren.

Mijn vertrouwen is zoek met die vreemde Apple store easy banking app.

Wat wil Apple weten van ons ?

Reputatie 7

@hendrickx.t 

De integratie met de Cake app is al enige tijd mogelijk. Indien je nog steeds problemen met de koppeling ervaart, dan raad ik je aan om Cake even te contacteren en/of om je rekening op mogelijke problemen na te laten kijken door ons te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

Hallo,

2 suggesties:

  • Naam van ontvanger weergeven bij rekeninginfo: Nu staat er: “Overschrijving in EURO op rekening BE...” Voeg hier de naam van de ontvanger aan toe. Nu moet men iedere lijn open klikken om deze info te raadplegen.
  • Overschrijven door het scannen van het overschrijvingsformulier en/of QR code zoals in de app van KBC en Belfius. 

Beste groeten,
Carl

Graag de app beschikbaar maken in all Apple app stores. Niet al jullie klanten leven in hartje Antwerpen en Brussel. Voor diegene die langere opdrachten in het buitenland hebben met een apple id in de lokale stores, is de update onmogelijk. 

Bij de nieuwe app zijn heel wat features verdwenen zoals het opvragen van de rekeninguittreksels, de statistieken, beheer van doorlopende opdrachten, …  Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een nieuwe app welke net MEER mogelijkheden dient te voorzien. 
Komen deze mogelijkheden terug?  Wanneer?  Indien niet kunnen we misschien beter naar de nieuwe app teruggaan?  Of worden de kosten van de rekeningen nog ook substantieel verminderd?

Reputatie 7

@Glenn L. @Luc Jacobs @koen.vanvynckt.eu 

Bedankt voor jullie feedback.

Op dit moment ontbreken er inderdaad nog een aantal functionaliteiten die voordien bestonden. Deze update kwam er in eerste instantie om de stabiliteit van onze app te verbeteren en om het in de toekomst makkelijker te maken om nieuwe functies toe te voegen.

Het beheer van de rekeninguittreksels, de doorlopende opdrachten, de domiciliëren en de toegang tot Bancontact vanaf het aanmeldscherm worden alvast zo snel mogelijk terug toegevoegd. Op Android zijn de rekeninguittreksels alvast al beschikbaar en er verscheen voor dat platform ook al een bijkomende update die de Bancontact-functie terug op het aanmeldscherm plaatste.

Wat de grafieken en statistieken betreft bekijken we momenteel of we die terug kunnen brengen. Ik heb het alvast nogmaals als suggestie voor jullie doorgegeven.

Reputatie 1

Een push melding wanneer er geld wordt ontvangen (bv storting salaris) zou ook handig zijn. Ik merk dat dit bij de andere banken mogelijk is, maar helaas niet bij BNP.

Ik heb de comment hierboven al gelezen, maar budget tools zijn een must.

 

Bovenstaande zijn redenen waarom ik meer werk met KBC, ondanks leningen etc via BNP lopen…
Het zou goed zijn als er eens wordt gekeken naar functionaliteit die wordt aangeboden in de top van europese banking apps; KBC, Belfius, Revolut, … 

Reputatie 7

Bedankt @PBosteels !

Dat zijn duidelijke en nuttige suggesties. Ik zorg ervoor dat ze bij de juiste collega’s terechtkomen.

Reputatie 1
Badge

Dag @Converted 

Een eerste aanpassing werd doorgevoerd. Lukt het voor jou terug om Easy Banking App te downloaden?

Yep, opgelost. Update probleemloos kunnen installeren:-) Thanks!

Reputatie 6
Badge +3

Er is een update: doorlopende opdrachten zijn terug maar enkel voor raadplegen en verwijderen maar nog niet voor wijzigen dus moet men de huidige opdracht verwijderen en een nieuwe opdracht aanmaken maar dan met de gewijzigde gegevens wat dus een omslachtige methode is vandaar ik nog daarvoor gebruik maak van de oude app (enkel tablets) daar kan ik nog altijd wijzigingen aanbrengen.

Beste,

Lees hier enkel negatieve reacties! Typisch België, zagen en klagen maar zelden initiatief nemen of suggesties doen om te verbeteren.

Voor mij is de nieuwe app een enorme verbetering, na al die tijd kan ik nu online betalingen doen  rechtstreeks of via een QR-code en wordt het juiste rekeningnummer ingebracht.

Nu wordt eveneens automatisch de bewaarde mededeling ingevuld als ik een overschrijving naar een bewaarde begunstigde doe.

Nog veel moed om al de negatieve commentaren beleefd te beantwoorden.

Maar waarom niet terug via de app de doorlopende opdrachten kunnen wijzigen of verwijderen ?Dit is cruciaal!

Voor elke wijziging hierin moet ik een afspraak maken En ik heb zo een paar bestendige opdrachten die niét meer van toepassing zijn Maar toch blijken deze doorlopen omdat ik ze niét kan afsluiten via de easy bank app!Zo verlies ik geld maar ook de Bank toch?

Enkel  nóg de huur staat bij doorlopende opdracht. Tijdens de pandemie had ik een afspraak om 9u30 bij de bank na heel veel over en weer telefoneren Kom ik daartoe blijkt de persoon die mij met zijn naam had doorverwezen daar zélfs onbekend te zijn Uiteindelijk heeft een bediende mij geholpen na te hebben ingekeken in verschillende agenda's dat ik er wel instond met afspraak die dag maar persoon met wie ik afspraak had was er niét .Soit ik werd wel geholpen hoor. 

Nog een vraag Waarom kan men bij bepaalde kantoren van Fortis BNP Paris wél zélf betalingen verrichten via Bancontact maar niet in Zonnestraat?

Máár...ik vind het ontzettend jammer dat men als klant zelf niet méér via easy banking doorlopende opdrachten kan wijzigen of verwijderen hóór. 

Grtjs nog 

 

Reputatie 7

@Glenn L. 

De grafieken komen ook terug, zowel voor Android als voor iOS. Al kan het wel nog even duren, want ze worden volledig herbekeken zodat ze nog nuttiger zijn en meer info dan voordien kunnen weergeven.

Reputatie 7

Bedankt voor je feedback Pieter! Ik geef het voor je door.

U zegt dat je voor de nieuwe update tenminste over Android 5.0 moet beschikken. Ik heb een Samsung J1 Ace dus niet meer de nieuwste versie. Ik weet dat deze over Android beschikt, maar moet nog nagaan of dit tenminste 5.0 heeft. Wat moet ik doen als dat niet het geval blijkt te zijn?

Groetjes.

Ronald. 

Reputatie 7

Bedankt @RogierDG @ERM 

Het aanmaken van meerdere profielen is een functionaliteit die we momenteel herbekijken. Ik geef de suggestie alvast nogmaals namens jullie door.

De functie voor beheer rekeningen andere bank komt weldra terug. Wat is te verwachten met “weldra”

Wanneer mogen we de andere zaken terug verwachten zoals doorlopende opdrachten en domiciliëringen raadplegen?

Reputatie 7

Hallo @BartC 

Op dit moment heb ik nog geen datum, maar het is wel de bedoeling om het beheer van domiciliëringen en doorlopende opdrachten zo snel mogelijk opnieuw toe te voegen.

Hier wordt beweerd dat we via de Easy Banking App de NFC functie (contactloos betalen) kunnen blokkeren.

Dit vind ik nergens. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Reageer