Aftopping bedrag op spaarrekening

  • 27 January 2022
  • 1 reactie
  • 216 Bekeken

Daar BNPPF me aanraadt om de vraag ook in de community te stellen, bij deze:

 

In mensentaal gesteld (commerciële boodschappen vallen in de inbox, dit moest ik gaan ophalen in de  uittreksels en is behoorlijk stroef opgesteld)  begrijp ik dat vanaf april alle spaargelden > 250.000 euro  0% interest krijgen en om dit te bekomen BNPPF dit bedrag overhevelt naar een niet-gereglementeerde, 0% depositorekening,, correct?

Dus, met andere woorden, BNPPF is niet langer geïnteresseerd in bedragen boven de 250kEUR.

So be it. Dat ik niet onder de indruk ben, mag u concluderen.

Praktische vraag: geldt dit ook op exact dezelfde wijze voor een professionele spaarrekening?

 


1 reactie

Reputatie 7

Dag @JanVL 

Vanaf 1 april 2022 zal je op een gereglementeerde spaarrekening inderdaad maximaal 250.000 euro kunnen zetten. Wordt dit bedrag overschreden, dan wordt het resterende bedrag automatisch overgeschreven naar een depositorekening. Een depositorekening is geen gereglementeerde spaarrekening en zal een rentevoet van 0% hebben.

Deze wijzigingen gelden enkel voor gereglementeerde spaarrekeningen met uizondering van:

  • Huurwaarborg-spaarrekeningen;
  • Ster-spaarrekeningen;
  • Woonsparen;
  • Hello4You-spaarrekeningen;
  • geblokkeerde spaarrekeningen (verpanding, gerechterlijke beslissing, ...).

Professionele spaarrekeningen zijn geen gereglementeerde spaarrekeningen. Meer info over professionele spaarrekeningen kan je op onze algemene website vinden.

Indien je een persoonlijk adviseur hebt en je deze wijzigingen graag in detail overloopt, dan kan je hen hierover ook steeds contacteren. Zij kunnen met jou eventuele alternatieven op een klassieke spaarrekening overlopen.

Reageer