Beantwoord

Gebruikskosten

  • 6 November 2020
  • 6 reacties
  • 10391 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Ik zie op mijn zichtrekening plots dat er 30euro afgegaan is voor maandelijkse GEBRUIKSKOSTEN. Ik ben al jaren klant en heb nog nooit GEBRUIKSKOSTEN moeten betalen en nu plots wel. EN DAN NOG INEENS 30EURO.

Is dat niet eigenaardig en veel???

Verklaar mij nader... 

Mvg 

icon

Beste antwoord van YannickB 6 November 2020, 08:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Patjen,

Ik heb via deze site jammer genoeg geen toegang tot jouw rekeningen en andere persoonlijke gegevens, waardoor ik niet zelf na kan kijken waarom er kosten aangerekend werden.

Je ontvangt bij je eerstvolgende rekeninguittreksel alvast wel een gedetailleerd overzicht in de vorm van een vrij bericht en mijn collega’s kunnen het ook voor je nakijken wanneer je ons belt.

Afhankelijk van je type zichtrekening zijn dit alvast wel enkele mogelijke kosten:

  • Er werden verrichtingen geweigerd omwille van onvoldoende saldo.
  • Je liet een verloren of gestolen debetkaart vervangen.
  • Je vroeg via een kantoor een tijdelijke debetkaart aan.

Dag Yannick, 

 

Eerst en vooral bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad mijn bankkaart moeten laten vervangen (die trouwens nog 2j geldig was) omdat die niet meer werkte, waar ik uiteraard niets kan aan doen. Het zou erg zijn dat ze die kosten naar mij schuiven omdat hun materiaal ineens zijne geest geeft. Maar Enfin, ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar het kantoor in Aalst zelf. Ik wacht daar op.

Naar mijn weten, na zo veel jaren klant te zijn heb ik nog nooit moeten betalen voor een nieuwe bankkaart. 

Ik hoor het straks wel. 

Nogmaals bedankt voor je reactie. 

Mvg, 

Patjen 

Hey @Patjen ,

Voor het vervangen van een defecte kaart, zouden geen kosten worden aangerekend.

Is dit wel gebeurt, dan laat je best nakijken wat er precies was misgelopen.

Vind je het vrije bericht terug bij je uittreksels?

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze, 

 

Ik heb inmiddels al een mail gekregen van Fortis Aalst. Bij de aanvraag van een nieuwe kaart op het kantoor zelf is er mij de vraag gesteld of ik een tijdelijke kaart moest hebben.

Ze zijn echter wel verplicht mede te delen dat er sinds juni 2020, 30euro kosten aan verbonden zijn voor een tijdelijke bankkaart in afwachting van een nieuwe die ik thuis in de bus krijg na 2 à 3 dagen. Dit was mij niet medegedeeld. Ik zou natuurlijk de tijdelijke bankkaart niet aanvaard hebben indien me dat is gezegd omdat ik dat een dure zaak vind voor amper 2 à 3 dagen. Ik hoop althans toch mijn 30euro te kunnen recupereren door nalatigheid van de kantoorbediende.

Alvast bedankt voor je reactie. 

Mvg, 

Patjen 

Hey @Patjen ,

Het is inderdaad niet fijn dat men vergeet je de kost mee te delen. Je bespreekt best verder met je kantoor of zij hierin kunnen tussenkomen.

Groetjes,

Lieze

Inderdaad, ik wacht wel af. En nogmaals bedankt voor je reactie. 

Groetjes, 

Patjen 

Reageer