Ontevredenheid

  • 4 January 2020
  • 7 reacties
  • 1575 Bekeken

BNP Paribas Fortis de bank van je dromen, althans als je een gepensioneerde met veel te veel tijd bent!

7dagen verder, vele uren in de wachtrij staan zonder ook maar een medewerker aan de lijn te krijgen, het irritante deuntje bij de uren wachten en nog steeds een kapotte bankkaart. Wat wil je nog meer? mooie openigsuren van de bankkantoren? Nee hoor! 9u-12.30u is mooi genoeg zeggen ze bij Fortis, zouden ze ooit nagedacht hebben dat normale mensen met een job van 8u-17u nooit daar geraken? Goed, we zullen zaterdag morgen gaan.. ahnee we zijn dicht..!

Gelukkig bestaat er de dag van vandaag payconiq want anders had ik de afgelopen dagen wel heel weinig kunnen doen..

 

FORTIS zouden jullie misschien niet beter eens nadenken en de klanten helpen ipv te besparen op personeel en jullie klanten nog meer kopzorgen te geven? Trek jullie kantoren open waarvoor ze dienen of neem toch op zijn minst de telefoon op.


7 reacties

Dag @Williamchiube ,

Als er net na de aanvraag van de debetkaart geen pincode wordt gekozen, wordt de kaart opgestuurd met de pincode. Dit komt meestal een dag afzonderlijk aan, om misbruik te voorkomen.

Echter, omdat het opsturen deze kaart én pincode een risico inhoudt, hebben we ervoor gekozen om een extra activatie voor deze kaart toe te voegen.

Dit dient te gebeuren via een beveiligde telefoonlijn, namelijk via de Easy Banking Phone code of door binnen te bellen via de app.

Is dit je enige kaart, heb je dus geen toegang tot de app en heb je de Easy Banking Phone code nog niet geactiveerd, dan dient deze activatie te gebeuren via het kantoor of kunnen we deze code opsturen. Als deze code wordt opgestuurd, dient deze via een bepaalde lijn te worden gekoppeld aan je klantnummer. De informatie over de activatie zou vermeld staan op de brief die bij de code zit. Het kan zijn dat dit op de achterkant geprint is.

Wegens de huidige maatregelen gebeurt er inderdaad nog meer service vanop afstand, wat op bepaalde momenten de wachttijden kan verhogen. Mijn excuses voor het ongemak dat je daarbij ondervindt.

Ik kan er wel meteen aan toevoegen dat wanneer je via de app of met de Easy Banking Phone code binnenbelt, je voorrang krijgt op de wachtrij.

Hopelijk biedt dit wat meer omkadering om jouw situatie, al is het natuurlijk niet de bedoeling dat de kaart een maand later pas aankomt en je telefonisch niemand te pakken krijgt.

Net als Yannick hierboven vermeldde, kan je jouw feedback steeds doorgeven via een klacht.

Groeten,

Lieze

 

Idem. 

Ik heb meer dan een maand moeten wachten op mijn bankkaart terwijl de code al na twee dagen in de bus zat. Telefonisch zijn ze altijd onbereikbaar! Alle lijnen zijn ALTIJD bezet tot je minstens 40 minuten hebt gewacht!

De activatie van de bankkaart was van hetzelfde. Ik zou een code van 11 cijfers via sms toegestuurd krijgen, maar die heb ik nooit ontvangen. Weer gebeld voor info naar Easy Banking Center met dat irritante deuntje en ze hebben me nogmaals heel easy 40 minuten laten wachten. De medewerker die ik toen aan de lijn had, gaf mij daarop een ander nummer die ik moest bellen om Easy Banking Phone te activeren (of zoiets?!). En ja hoor, WEER wachttijd van 40 minuten zonder resultaat! Ik heb het dan maar opgegeven.

Dit gaat echt mijn petje te boven en ik ben al aan het overwegen om geen klant meer te zijn van deze bank. Ik kan begrijpen dat Corona de werking veel moeilijker heeft gemaakt, maar dit kan gewoon echt niet meer. 

 

Reputatie 7

Dag @Mama 

Het spijt me om dat te horen. Het is niet de bedoeling dat we je onvriendelijk behandelen. Mijn excuses als dat toch gebeurd is.

Ik vermoed dat je bericht gaat over de vraag die je eerder op onze community stelde en dat mijn collega’s van het Easy Banking Centre of van het kantoor je niet onmiddellijk verder konden helpen.

Als dat het geval is of indien je niet akkoord gaat met het antwoord dat je van hen kreeg, dan nodig ik je uit om een klacht in te dienen via ons online formulier.

Mijn collega’s van de dienst klachtenbeheer zullen de situatie dan verder voor je opvolgen.

En onvriendelijk personeel en geen stap verder 

 

Reputatie 7

@Stephan W 

Ik begrijp je frustratie volledig. Het is voor niemand prettig om zo lang aan de lijn te moeten wachten. We werven alvast volop meer mensen aan zodat we in de toekomst onze dienstverlening kunnen verbeteren. 

Reputatie 1

Yannick B

 

Weer zo’n typische standaardreactie van “enorm druk”. Als het enorm druk is aan de telefoon waardoor de wachttijden oplopen dan scheelt er toch iets serieus met jullie service. Ook ik heb het ervaren. 20 minuten aan de lijn hangen met het vervelende bandje vol reclame en “even geduld aub” en nog geen medewerker aan de lijn krijgen. Heb van armoe de telefoon maar dichtgegooid! Om horendol van te komen. Schakel wat meer personeel in verdomme! Kosten aanrekenen kunnen jullie als de beste… maar service leveren??????

Reputatie 7

Dag Gijs,

 

Bedankt voor je feedback. 

 

Het is de laatste tijd inderdaad enorm druk waardoor de wachttijden aan de telefoon hoog op kunnen lopen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en voor het wachten.

Ik heb je opmerkingen daarover en over de openingsuren van onze kantoren alvast doorgegeven aan de betrokken diensten en collega’s.

Reageer