Beantwoord

Onzekerheid over het al dan niet invoeren van mijn bankgegevens

  • 16 July 2020
  • 1 reactie
  • 929 Bekeken

Geachte,

Vanaf dit jaar heeft mijn Norton Antivirus leverancier de betalingswijze voor de aankoop van het Antivirus programma Norton security internet Deluxe 2020 veranderd. Tot op heden kon ik een Norton Antivirus programma aankopen in de winkel of online in een webshop. Dit kon je telkens elk jaar opnieuw doen als de periode voor een jaar bescherming op de computer was verlopen. Nu wordt men verplicht wanneer men een Norton internet security Deluxe 2020 aankoopt in de winkel of online, om tijdens de installatie uw bankgegevens in te voeren, of men kan het installeren niet voltooien. Na de  beëindiging van de installatie kan men eventueel als men wilt de automatische verlenging voor een jaar uitschakelen. Dit systeem is niet bij merken zoals Kaspersky en AVG  van toepassing. Is het riskant en gevaarlijk om mijn bankgegevens zoals mijn bankrekeningnummer, kaartnummer en klantnummer kenbaar te maken aan Norton/Symantec? Loop ik hiermee een risico dat ze geld van mijn bankrekening kunnen afschrijven zonder mijn medeweten en tussenkomst?

Graag uw advies hierover.

Mvg,

Gilbert van rumst

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 16 July 2020, 09:38

Bekijk origineel

1 reactie

Hey @gilberto ,

 

Super dat je voorzichtig bent met je persoonlijke gegevens!

Het kan inderdaad een risico inhouden om je kaartnummer, klantnummer en pincode te delen. Enkel je rekeningnummer houdt geen risico in.

Ze kunnen enkel automatisch geld van je rekening afhalen als je hen hier toestemming tot geeft. Het kan zijn dat dit in het contract vermeld is, dus dat bekijk je best aandachtig voor je hiermee akkoord gaat.

 

Groetjes,

Lieze

Reageer