Beantwoord

Spaarrekening

  • 22 April 2020
  • 1 reactie
  • 844 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag een spaarrekening willen openen bij jullie. Ik twijfel tussen een gewone klassieke rekening of een Hello4You spaarrekening. Ik weet het verschil niet echt zo goed en ik wou daarom wat raad vragen. Wat is het verschil tussen deze twee, buiten het feit dat er op de Hello4You een leeftijd staat, en dat er een maximumbedrag per kalenderjaar opstaat is alles hetzelfde denk ik dan? Zijn er nog andere voor- of nadelen bij het openen van een van deze rekening? 

Alvast bedankt, 

Chinouk

icon

Beste antwoord van LienV 22 April 2020, 10:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1

Dag Chinouk, bedankt voor je vraag!

 

Er is inderdaad niet heel veel verschil in gebruik van deze spaarrekeningen. Je kan hier zien wat de belangrijkste verschillen zijn (je kan via de ‘x’ de andere spaarrekeningen uit de vergelijking laten).

Het maximum bedrag voor de stortingen is in jouw geval het belangrijkste verschil. Er wordt hier geen rekening gehouden met de bedragen die je weer afhaalt van de spaarrekening. Een voorbeeld: Stel dat je in januari en februari samen 6000 euro hebt gestort op de rekening, maar je hebt in maart de volle 6000 weer afgehaald, dan zal je niet meer kunnen storten in dat kalenderjaar.

Mocht je dat ondervinden, dan kan je altijd nog een klassieke spaarrekening openen, om een spaarreserve op te slaan. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten!

 

Groeten

 

LienV

Reageer