Hallo @CarlF
Aangezien je al contact hebt opgenomen met Axepta, kan je best een antwoord van hen afwachten. Mocht je hen toch nog willen bellen, dan kan dat via 02 828 06 06.
Heb je een persoonlijk adviseur voor je zaak, dan kan je eventueel ook hen contacteren. Je kan ook terecht bij onze ondernemersbank via 02 433 43 31. Al zullen zij ook gewoon opnieuw contact met Axpeta moeten opnemen.
Telefonisch contact met Axepta haalt niks uit.
Wordt ik nu stilletjes verwezen naar een andere bank?
U bent wat in verwarring gebracht. Die Europese richtlijn behandelt de relatie tussen handelaar en klant. Dus niet de relatie tussen de handelaar en de betaaldienst. En al evenmin de relatie tussen de handelaar en Visa/MasterCard/gelijkaardige.
Overigens, de richtlijn van 2015 is reeds voorbijgestreefd door die van 2018, die stelt dat de handelaar geen bijkomende kosten mag aanrekenen bij kaartbetalingen. Een slag in het water, zoals u nu zelf moet ervaren, want op die manier worden de kosten voor de handelaars er enkel maar groter op.
Voorts zijn de kosten bij andere betaaldiensten zoals Mollie en Icepay vrijwel identiek, zie ook
https://icepay.be/betaalmethoden/visa-debit/
https://www.mollie.com/be/pricing
dus overstappen naar een andere zou weinig of niets uithalen.
Ik heb het blijkbaar inderdaad bij het verkeerde eind.
Bedankt voor de info.