Beantwoord

wachtwoord.

  • 23 July 2021
  • 5 reacties
  • 315 Bekeken

Hallo! Ik deed via Gmail een wachtwoordcheck en ze melden me dat het wachtwoord van men Fortis account is gehackt.. niet van easybanking maar van deze site ..? Hoe kan ik dit veranderen ?

icon

Beste antwoord van JarneM 23 July 2021, 09:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2

Hallo @Pauly1989 ,

 

Bedoel je dat het wachtwoord van je Gmail-account is gehackt of wat bedoel je exact?

Via Easy Banking Web kan je enkel aanmelden met ItsMe of met je kaart en kaartlezer dus hier heb je geen wachtwoord ingesteld staan.

 

Let zeker ook op met phishingberichten en mails die op gelijkaardige manier proberen ervoor te zorgen dat je jouw M1 en/of M2-handtekeningen doorgeeft aan derden, wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Indien je zelf nog twijfel kan je steeds contact opnemen met onze Helpdesk Easy Banking op het nummer 02 433 40 92.

 

 

Wij hopen je hiermee van dienst te zijn!

 

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

 

 

Ja vind het ook heel raar.. nee niet van easybanking.. maar voor dit forum heb je ook een account nodig ( ik moest me hierop aanmelden met een account naam en een wachtwoord wat ik een tijd geleden heb aangemaakt) en dat wachtwoord is blijkbaar gehackt..

Reputatie 3

en dat wachtwoord is blijkbaar gehackt..

Volgens een bepaald programma al dan niet ondersteund door Goegel-Gmail.

 

Maar zeer waarschijnlijk werd er helemaal niets gepikt en is het enkel maar een truuk om een anti-virus programma of iets dergelijks te verpatsen.

Ja, mij heeft hetzelfde Goegel-Gmail ooit eens gewaarschuwd voor een gepikt wachtwoord op een webstek waar ik mij nooit had ingelogd, verre van er een wachtwoord voor te creëren.

U zou  zich dus beter wat meer moeten hoeden  voor de zogenaamde “gratis-toestanden”.

Ja het is ook gewoon het wachtwoord van dit account ( pauly1989 ) en niet van easybanking ofzo.. maar als ge het kunt veranderen.. waarom niet? Voor de zekerheid

Reputatie 1

@Pauly1989 , als je twijfelt, zou ik het wachtwoord van de Community inderdaad even veranderen of een moeilijker wachtwoord instellen.

 

Stel dat je een gelijkaardig wachtwoord gebruikt op een andere website, dan is het, in het geval dat je wachtwoord echt gekraakt is, niet moeilijk voor hackers om ook op die platformen in te breken.

 

Groeten

LienV

Reageer