Beantwoord

Zichtrekening geblokkerd na het faillisiment

  • 11 November 2021
  • 2 reacties
  • 638 Bekeken

Goedendag,

ik heb een zichrekening bij fortis die is geblokeerd na failisiment en er is per ongeluk geld overgemaakt naar deze rekening. ik heb al naar kantoor geweest en naar brussel gebeld, helaas weet niemand er iets van. ik kon de contact gegevens van RECOVERY ook nergens op internet vinden.Wat is de oplossing?

icon

Beste antwoord van JadieT 12 November 2021, 14:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

Dag @KMM 

Via deze weg hebben we helaas geen toegang om je persoonlijke gegevens te raadplegen.

We hebben dus geen mogelijkheid om je door te verwijzen naar de juiste collega. Normaal gezien is je kantoor het aanspreekpunt.

Met vriendelijke groeten,

JadieT

Goedendag,

ik heb een zichrekening bij fortis die is geblokeerd na failisiment

Bij een faillissement, zowel persoonlijk als van een vennootschap, laat de curator alle bestaande rekeningen afsluiten. En dit gebeurt vrijwel onmiddellijk na de uitspraak van de rechter - daar kan men niet onderuit.  Er zijn dus twee mogelijkheden:

  • Ofwel werd het bedrag overgeschreven vooraleer de rekening afgesloten werd. In dit geval is het geld in handen van de curator, en zal u zich tot deze curator moeten wenden.
  • Ofwel werd het bedrag overgeschreven nadat de curator de rekening had laten afsluiten. In dit geval zal het bedrag terugkeren naar opdrachtgever, en zal u zich tot deze opdrachtgever moeten wenden.

Overigens, als het geld in handen van de curator zou zijn zal ook de opdrachtgever zich tot de curator moeten wenden om het bedrag eventueel terug te krijgen.

Reageer