Easy Banking

Hoe stort ik een positief saldo van mijn kredietkaart op mijn zichtrekening?

  • 16 april 2020
  • 0 reacties
  • 1632 Bekeken
Hoe stort ik een positief saldo van mijn kredietkaart op mijn zichtrekening?
Reputatie 6
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 1321 reacties

Wanneer je iets aankocht met je kredietkaart, maar de betaling geannuleerd of teruggestort werd, dan ontvang je het bedrag terug op je kredietkaart.

Deed je die maand nog andere uitgaven, dan wordt dit positieve bedrag daarmee verrekend. Bijvoorbeeld: je gebruikte je kredietkaart om in totaal 200 EUR te kopen, maar een betaling van 50 EUR werd geannuleerd en teruggestort. In dat geval zal er, als er geen andere uitgaven volgen, die maand 150 EUR afgehouden worden om je kredietkaart af te lossen.

Voerde je geen andere betalingen uit, of was het totaal van je andere verrichtingen met kredietkaart in een periode, minder dan wat je teruggestort kreeg, dan zal je kredietkaart een positief saldo hebben.

Je kan vervolgens vragen om dat saldo op je rekening te laten storten. Dat kan via deze website.

Je kan de terugstorting ook aanvragen door ons Easy Banking Centre beveiligd te bellen. Dat kan via Easy Banking App of via Easy Banking Phone.

Lees hier hoe je de uitgavenstaten van je kredietkaart op kan vragen.

Heb je een prepaid kaart bij ons, dan is het niet mogelijk om via bovenstaande site een terugbetaling aan te vragen. Een terugbetaling van een aankoop komt nog steeds op je kaart terecht, maar het geld kan enkel terug op je rekening gestort worden wanneer je de kaart laat afsluiten.


0 reacties

Geen reactie

Reageer