Beantwoord

aandelen - stop-limiet order

• 19 januari 2019
  • 1 reactie
  • 447 Bekeken

kan iemand uitleggen hoe een stop-limiet order precies werkt voor het verkopen van aandelen. de uitleg is nogal verwarrend bij de hulp tijdens een verkooporder.
alvast fel bedankt
icon

Beste antwoord van ShantyV 19 januari 2019, 15:17

Dag Jimmy van schoors,

Welkom op onze Community !

Je geeft aan graag te willen weten wat een stop-limiet order precies is.
Een stop-limiet order is een order dat pas naar de beurs gestuurd wordt nadat een bepaalde trigger bereikt of overschreden werd. Zodra de trigger bereikt is wordt jouw order doorgestuurd als limietorder.
In dat geval zal jouw order uitgevoerd worden tegen de vooraf bepaalde limiet of een betere limiet. Soms kan het echter zijn dat jouw order niet wordt uitgevoerd.

Bijvoorbeeld: Je wilt jouw aandelen verkopen wanneer de koers daalt onder € 29, maar je wilt er minimaal € 28 voor ontvangen. Dan geef je als trigger € 29 in en als limiet € 28. Als de koers dan onmiddelijk daalt naar € 27, dan wordt het limietorder niet uitgevoerd.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag wijzen op enkele interessante berichten:
- Wij leren onze nieuwe leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Aanmelden zonder kaartlezer op Easy Banking Web is mogelijk de met de Itsme App.

Ik wens je nog een fijne dag verder !
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Dag Jimmy van schoors,

Welkom op onze Community !

Je geeft aan graag te willen weten wat een stop-limiet order precies is.
Een stop-limiet order is een order dat pas naar de beurs gestuurd wordt nadat een bepaalde trigger bereikt of overschreden werd. Zodra de trigger bereikt is wordt jouw order doorgestuurd als limietorder.
In dat geval zal jouw order uitgevoerd worden tegen de vooraf bepaalde limiet of een betere limiet. Soms kan het echter zijn dat jouw order niet wordt uitgevoerd.

Bijvoorbeeld: Je wilt jouw aandelen verkopen wanneer de koers daalt onder € 29, maar je wilt er minimaal € 28 voor ontvangen. Dan geef je als trigger € 29 in en als limiet € 28. Als de koers dan onmiddelijk daalt naar € 27, dan wordt het limietorder niet uitgevoerd.

Omdat je nieuw bent op de community, wil ik je graag wijzen op enkele interessante berichten:
- Wij leren onze nieuwe leden graag kennen. Stel jezelf even voor!
- Aanmelden zonder kaartlezer op Easy Banking Web is mogelijk de met de Itsme App.

Ik wens je nog een fijne dag verder !

Reageer