Beantwoord

bitcoin

  • 28 February 2020
  • 4 reacties
  • 2191 Bekeken

Goeie morgen,

 

kan ik op een legale en veilige manier beleggen in bitcoins?

hoe moet ik dat dan doen?

 

bedankt

 

met vriendelijke groeten,

 

Filip

icon

Beste antwoord van YannickB 28 February 2020, 12:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo Filip,

We kunnen je hier jammer genoeg geen info geven over bitcoins of andere cryptomunten, want het zijn geen producten die wij aanbieden en we werken ook niet samen met diensten die ze verhandelen.

Dat gezegd zijnde raad ik je aan om als je online zaken koopt, steeds manueel naar websites te surfen en nooit te klikken op advertenties of linken die je, bijvoorbeeld, op sociale media tegenkomt.

Dank je wel voor je antwoord. 

Jullie help me hoe werk dad 

Reputatie 7

Dag @Omer 

Onze bank kan je niet helpen bij transacties waarbij cryptomunten betrokken zijn en wij raden ze ook ten zeerste af. Hieronder vind je ons standpunt.

Onze bank raadt de handel in cryptomunten ten sterkste af en we verzoeken klanten om de aankoop van cryptomunten niet via rekeningen van onze bank uit te voeren. Dat is een standpunt dat wij innemen op basis van de gemeenschappelijke waarschuwingen van de FSMA en de NBB met betrekking tot de risico’s die aan cryptomunten verbonden zijn.

Op de website van de FSMA vind je ook een regelmatig bijgewerkte lijst van platformen voor handel in cryptomunten waarvan de FSMA vragen of klachten van consumenten heeft ontvangen en waarbij er aanwijzingen van fraude werden vastgesteld.Daarom bieden wij geen enkel advies bij het handelen in cryptomunten.

De bank zal ook terughoudend zijn om voor klanten handelingen uit te voeren wanneer er een link is met cryptomunten.

Daarnaast is het ook mogelijk dat de bank verrichtingen naar rekeningen van platformen die op de zwarte lijst van de FSMA staan, weigert. Zo’n vermelding betekent namelijk dat die platformen of sites verdacht worden van betrokkenheid bij fraude. Met uitzondering van het bovenstaande, blijf je als klant echter vrij om zelf dit soort verrichtingen uit te voeren via Easy Banking, rekening houdend met het risico waaraan je jezelf blootstelt.

We nodigen je wel uit om, alvorens te handelen in cryptomunten, de site https://temooiomwaartezijn.be/ te consulteren. Deze site van de FSMA bevat advies en informatie over hoe verschillende soorten online en financiële fraude te herkennen.De bank behoudt zich ook in deze en alle mogelijke gevallen het recht voor om een klantenorder, waarvan we vermoeden dat het onwettig is, niet te aanvaarden.

Reageer