Beantwoord

'Cash probleem' bij kopen fonds

  • 26 April 2022
  • 1 reactie
  • 189 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Geachte,

 

Bij het aankopen van een fonds verschijnt het volgende bericht: “De levering van effecten is hangend. Er staat onvoldoende geld op de rekening om het order uit te voeren. Gelieve het nodige te doen om uw rekening te bevoorraden”

Hierbij is een bedrag van mijn rekening afgeschreven voordat het order werd uitgevoerd. Kan ik dit order annuleren? Ik zie op de pagina geen enkele manier om dit te doen.

 

Bedankt

icon

Beste antwoord van YannickB 27 April 2022, 12:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @Jorim 

Als de aankoop effectief ingevoerd werd, of wanneer je een ander nog hangend order wilt annuleren, dan kan dat zo:

  1. Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn orders.
  3. Je ziet nu automatisch alle hangende en niet-uitgevoerde orders. Kies bovenaan, indien nodig, de juiste effectenrekening.
  4. Klik rechts van een order op de horizontale strepen en kies om het te annuleren.
  5. In sommige gevallen is het mogelijk dat een order nog hangend is, maar dat de verwerking ervan wel al in behandeling is. In dat geval zal je het niet kunnen annuleren.
  6. Wil je de geboekte en geannuleerde orders nakijken, dan kan je bovenaan bij Type kiezen voor Geboekt/geannuleerd en vervolgens klikken op Go. Geboekte orders kunnen niet geannuleerd worden. Je kan dan wel een terugbetaling van het fonds of van een aantal deelbewijzen aanvragen.

Gaat om een order dat je bewaard, maar niet bevestigd hebt, dan kan je het annuleren via Sparen en beleggen > Mijn onbevestigde orders.

Vind je noch bij Mijn orders, noch bij Mijn onbevestigde orders iets terug, dan heb je de aankoop van het fonds niet bevestigd en niet bewaard. Het zal dan ook niet uitgevoerd worden.

Ben je toch niet zeker, dan bel je best even met ons Easy Banking Centre via Communicatie onderaan in Easy Banking App voor smartphone.

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

Reageer