Beantwoord

Effecten aankopen via Easy Banking Web

  • 22 August 2018
  • 11 reacties
  • 6522 Bekeken

Op de BNP website wordt er verwezen naar de mogelijkheid om effecten, via Easy Banking Web (desktop), aan te kopen.
Ik vind echter deze mogelijkheid niet terug. Kan er iemand mij raad geven hoe dit moet gebeuren?
PS: ook de zoekfunctie naar effecten werkt volgens mij niet (er wordt nooit een resultaat weergegeven, niet in eigen portefeuille en ook niet daarbuiten).
icon

Beste antwoord van YannickB 23 August 2018, 09:04

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hallo Johnny Scherrens,

Van harte welkom op onze Community!

Om effecten te kopen via Easy Banking Web kan je deze stappen volgen:

  • Meld aan op de site.
  • Klik bovenaan op 'Sparen en beleggen' ('Beleggen' voor Private Banking) en kies 'Beleggingen zoeken'.
  • Op dit scherm kan je zoeken op ISIN-code of op naam van het effect. Ik raad je ook aan om steeds de beleggingscategorie te kiezen zodat je geen overtollige resultaten krijgt. Klik vervolgens onderaan rechts op 'Zoeken'.
  • Klik in de lijst met resultaten op de naam van het effect. Klik vervolgens onderaan het scherm op 'Kopen' (aandelen) of op 'Inschrijven' (fondsen) en volg de stappen die op het scherm verschijnen.

Als je geen zoekresultaten krijgt, dan is het mogelijk dat de naam of ISIN-code verkeerd is.

Het is ook mogelijk dat we het effect dat je zoekt niet aanbieden via onze site. Door de strengere richtlijnen die overheden banken tegenwoordig opleggen, kunnen we sommige producten niet online aanbieden.

Vind je een effect niet terug, dan neem je best even telefonisch contact op met ons Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00 (ma-vr van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u). Om telefonisch effecten aan te kopen, zal je ter beveiliging wel je code van Easy Banking Phone nodig hebben.

Die code kies je in Easy Banking Web door bovenaan rechts op 'Instellingen', dan op 'Easy Banking Phone' en dan op 'Activeren' of op 'Wijzigen' te klikken.

Laat het ons zeker weten mocht je verder nog vragen hebben!
Beste Yannick,

Wat ik ook probeer, bij de "zoek" functie krijg ik steeds de melding: "Er zijn geen waarden gevonden die voldoen aan de opzoekingscriteria".
Ik heb geprobeerd met en zonder mijn effectenrekening te vermelden, en met ISIN-codes die nu reeds in mijn portefeuille zitten.

Daar de Google Chrome browser geen Java-script ondersteunt, heb ik ook FireFox geprobeerd maar steeds met het zelfde resultaat.

Met vriendelijke groeten,
Johnny
Reputatie 7
Beste Yannick,

Wat ik ook probeer, bij de "zoek" functie krijg ik steeds de melding: "Er zijn geen waarden gevonden die voldoen aan de opzoekingscriteria".
Ik heb geprobeerd met en zonder mijn effectenrekening te vermelden, en met ISIN-codes die nu reeds in mijn portefeuille zitten.

Daar de Google Chrome browser geen Java-script ondersteunt, heb ik ook FireFox geprobeerd maar steeds met het zelfde resultaat.

Met vriendelijke groeten,
Johnny


Het is mogelijk dat het gaat om een effect dat niet (meer) online kan aangekocht worden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij fondsen die door de nieuwe regelgeving niet meer via digitale wegen aangeboden mogen worden.

Heb je het effect in het verleden aangekocht, of schreef je in via een medewerker van de bank, dan zie jet het wel op je effectenrekening staan, maar je zal het niet terugvinden via de zoekmotor en je zal via Easy Banking ook geen nieuwe effecten kunnen aankopen.

Ik heb je een privébericht gestuurd om de ISIN-code op te vragen, dan kan ik het voor je nakijken.
Bij mij lukt het ook niet. Ik heb diverse telefoons gedaan om dit probleem op te lossen. Sedert januari 2018 kan men zelf geen beleggingen meer doen (behalveaandelen) wegens anomalieën tussen de info van de beleggingsfondsen en de mifid-richtlijnen. Is wel heel vervelend. Ik ben speciaal ingestapt in priority exclusive, maar kan eigenlijk bijna niets zelf opzoeken of uitvoeren. Men zegt dat het tijdelijk is, maar het duurt nu toch al bijna anderhalf jaar. Wanneer komt erbeterschap. Ook op 'my esperts' heb ik nog steeds geen toegang.
Inderdaad, zelfde uitleg bij mijn BNP kantoor. Anomalie zou tijdelijk zijn en opgelost geraken rond augustus vorig jaar. Daarna werd die datum verlaat naar januari dit jaar. We zijn ondertussen reeds mei en nog steeds niet opgelost.
Toch raar dat men ons tracht te overtuigen dat beleggen met pc-banking werkt, terwijl dit al sinds begin 2018 niet meer werkt.
Sedert ongeveer één maand werkt dit terug perfect. Een hele opluchting.
Bij mij werkt momenteel de zoekfunctie enkel op "Obligaties secundaire markt" en "Nieuwe beleggingsverzekeringen met fondsen". Alle andere zoekfuncties geven het bericht "Geen waarden gevonden" weer.
Reputatie 7
@Johnny Scherrens

Klopt, nog niet alle types effecten werden opnieuw toegevoegd aan Easy Banking. Los van de twee opties die jij gaf, zijn ook al een groot deel van onze interne fondsen opnieuw beschikbaar via de zoekmotor.

Is er geen mogelijkheid om aandelen te kopen via de easy banking app ? Want dit lukt niet bij mijn effectenrekening…

Is dit enkel mogelijk via de web page ? 

Bij KBC hebben ze een app genaamd bolero , dit is handig!

Reputatie 7

@Yvesdekeyser Op dit moment is de mogelijkheid om effecten te verhandelen nog niet aanwezig in onze app.

Reageer