Beantwoord

effectentaks

• 27 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb een brief gekregen dat ik effectentaks moet betalen ondanks het feit dat het grondwettelijk hof deze taks verworpen heeft. Wat nu ?

icon

Beste antwoord van OguzhanB 27 oktober 2019, 13:17

Dag@Francis :wave:

Het is inderdaad zo dat het Grondwettelijk Hof heeft beslist om vanaf 2020 de taks op de effectenrekening te schrappen. Dit houdt in als je momenteel een effectenrekening op je naam hebt en als dat meer dan 500 000 bedraagt dat je onderwerpen bent aan de taks. 

Als je niet aan het bedrag komt is het louter informatief dat je een schrijven ontvangt aangezien alle financiële instellingen wettelijk verplicht zijn om de houders van effectenrekeningen per schrijven te informeren. 

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. 

Groetjes :nerd:

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Dag@Francis :wave:

Het is inderdaad zo dat het Grondwettelijk Hof heeft beslist om vanaf 2020 de taks op de effectenrekening te schrappen. Dit houdt in als je momenteel een effectenrekening op je naam hebt en als dat meer dan 500 000 bedraagt dat je onderwerpen bent aan de taks. 

Als je niet aan het bedrag komt is het louter informatief dat je een schrijven ontvangt aangezien alle financiële instellingen wettelijk verplicht zijn om de houders van effectenrekeningen per schrijven te informeren. 

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. 

Groetjes :nerd:

Vriendelijk bedankt, zoveel geld heb ik niet 🤩🤩🤩🤩

Reageer