Beantwoord

tariefaanpassing effectenrekeningverzekering

  • 11 December 2020
  • 14 reacties
  • 1169 Bekeken

Ik zie vandaag een bedrag in mindering van 14,80 EUR op mijn rekening met als mededeling tariefaanpassing effectenrekeningverzekering. Dit is de eerste keer dat ik dit zie, ik heb wel een effectenrekening maar ik heb geen effecten en heb nog nooit deze bijdrage moeten betalen. De begunstigde is VERBETERING, is toch wat raar zonder een mededeling vooraf gaat dit van mijn rekening. Graag zou ik weten vanwaar dit komt.

icon

Beste antwoord van YannickB 14 December 2020, 09:56

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @Gebruiker75 

Effectenrekeningverzekeringen zijn sinds enige tijd betalend. Mogelijk werd dit in het verleden voor jou geactiveerd. Mocht je dit willen uitschakelen, dan kan dat alvast zo:

  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik net naast je effectenrekening op de horizontale strepen en klik op wijzigen.
  • Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Je komt nu op een scherm waarop je de referentierekening van de effectenrekening kan kiezen. Tenzij je dit wilt veranderen, mag je op Verder klikken.
  • Kies onderaan of je al dan niet een effectenrekeningverzekering wenst en klik op Verder.
  • Bevestig tot slot met je debetkaart en kaartlezer.

Meer info over de effectenrekeningverzekering vind je alvast ook in deze brochure.

 

Reputatie 2

Ik zie vandaag een bedrag in mindering van 14,80 EUR op mijn rekening met als mededeling tariefaanpassing effectenrekeningverzekering. Dit is de eerste keer dat ik dit zie, ik heb wel een effectenrekening maar ik heb geen effecten en heb nog nooit deze bijdrage moeten betalen. De begunstigde is VERBETERING, is toch wat raar zonder een mededeling vooraf gaat dit van mijn rekening. Graag zou ik weten vanwaar dit komt.

Hallo,

Ook ikzellf werd hierdoor verrast. Na enig opzoekingswerk kwam ik tot de volgende ontdekking.Vanaf 15 september is de effectenrekening betalend. Dit werd via de rekeninguitreksels meegedeeld op 3 juli. Met mogelijkheid om dan nog de verzekering stop te zetten. Zoals zovelen (mezelf incluis 😕)worden de rekeninguitreksels via pc banking nooit meer opgevraagd. Met soms verrassingen tot gevolg. Het is jammer dat BNP geen ander mogelijkheid ( e-mail, berichtenbox in pc banking...)voorziet om deze infoberichten tot bij de klant te brengen.

Beste,

Op welke manier kan het bedrag van de effectenrekeningverzekering terug gestort worden op mijn rekening?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Beste,

Op welke manier kan het bedrag van de effectenrekeningverzekering terug gestort worden op mijn rekening?

 

Alvast bedankt.

Best hiervoor contact opnemen met BNP zelf. Ik vrees ervoor dat terugstorting niet zal kunnen. Je zult allicht wel de verzekering kunnen (laten)stopzetten.

Met vriendelijke groeten.

Ook bij mij is deze 14,80€ van mijn rekening gegaan.

Geen goede communicatie vanwege BNP Paribas Fortis .

Waar vind ik meer info over deze effectenrekeningverzekering ?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Ik heb intussen de verzekering stopgezet volgens de instructies, jammer dat we op geen andere manier ingelicht werden dan enkel de uittreksels

Reputatie 7

Hallo @ray_pee 

Je vindt meer info over de effectenrekeningverzekering in deze brochure. Via de rekeninguittreksels brachten we onze klanten ook op de hoogte van de verandering.

Mocht je de verzekering willen stopzetten, dan kunnen de instructies in mijn eerdere bericht je helpen.

Hallo @Gebruiker75 

Effectenrekeningverzekeringen zijn sinds enige tijd betalend. Mogelijk werd dit in het verleden voor jou geactiveerd. Mocht je dit willen uitschakelen, dan kan dat alvast zo:

  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik net naast je effectenrekening op de horizontale strepen en klik op wijzigen.
  • Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Je komt nu op een scherm waarop je de referentierekening van de effectenrekening kan kiezen. Tenzij je dit wilt veranderen, mag je op Verder klikken.
  • Kies onderaan of je al dan niet een effectenrekeningverzekering wenst en klik op Verder.
  • Bevestig tot slot met je debetkaart en kaartlezer.

Meer info over de effectenrekeningverzekering vind je alvast ook in deze brochure.

 

Beste @YannickB ,

Bij mij is er ook 14,80 EUR van mijn rekening gegaan. Mag ik u het volgende herinneren :

Volgens de voorwaarden die ik via web banking zie is de effectenrekening nog steeds gratis voor service pack leden waarvoor ik ook een contract heb getekend.

Paragraaf effectenrekeningverzekering die ik nu zie via web banking:

De jaarlijkse bijdrage wordt in november afgehouden door domiciliatie. Ze bedraagt momenteel 14,80 EUR. De houders van een Service Pack genieten gratis van deze dienst, op voorwaarde dat uitdrukkelijk de toetreding tot de verzekering werd gevraagd.

 

Er is hierover ook geen enkele communicatie gebeurd via rekeninguittreksels noch via andere communicatiemiddelen.

 

Indien hier iets grondig is fout gelopen dan zal ik klacht moeten indienen bij BNP Paribas.

Met de meeste hoogachting,

Jean-Claude Vijt

Reputatie 7

Hallo Jean-Claude,

We brachten al onze klanten met een Premium Pack (wat vroeger het Service Pack was) begin juli via de rekeninguittreksels op de hoogte van deze tariefwijziging.

De effectenrekening is jammer genoeg dus niet langer gratis voor Premium Pack-houders.

@jc.v @Gebruiker75 @ray_pee @glynnisdopere @HermanDB Het is alvast wel mogelijk om tot 11 januari 2021 een terugstorting aan te vragen. Je kan daarvoor terecht bij je contactpersoon of bij ons Easy Banking Centre via 02 762 60 00.

Ok bedankt, ik zal dit doen 

Beste @YannickB ,

Ik heb het inderdaad gevonden bij de ‘klantenberichten’ via de website van BNP Paribas. Deze berichten staan blijkbaar los van de rubriek ‘rekeninguittreksels’. Via de app Easy Banking vind ik enkel de rekeninguittreksels per rekening maar geen klantenberichten. Vind ik deze misschien ergens in de app?

Er zijn ook vandaag ook verschillende manieren van informeren: klantenberichten, berichten via de app,… Soms bereikt de informatie de klant niet door de verschillende manieren van informeren.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Met de meeste hoogachting,

Jean-Claude Vijt

Bedankt voor je feedback, @jc.v .

Ik geef deze door zodat we dit in de toekomst kunnen meenemen bij andere wijzigingen.

Groetjes,

Lieze

Ik heb deze morgen gebeld naar het nummer via easybanking en het bedrag van 14,80 EUR is teruggestort op mijn rekening. Dankuwel!!!

Stiekeme verzekeringen voor wat?  14,80 euro afgehouden.
Voor een effectenrekening waar geen cent opstaat? 
Wat krijgt je erfgenaam als je dodelijk ongeval zou hebben?  Niks, nul, nada. 

En wanneer je merkt dat er geld van je rekening wordt gestolen om een al jaren ongebruikte effectenrekening te verzekeren dan breekt je klomp. 
Als je die absurditeit wil ongedaan maken via “Easy-banking” dan haalt zo’n would-be financieel het in zijn hoofd om je te waarschuwen voor mogelijk frauduleuze toestanden waardoor je die kwaadwillige verzekering niet eens zou kunnen opzeggen zonder beveiligde communicatie. 
Kafka is hoogst eigen persoon. 

Enfin, het kan dus om zonder smartphone de effectenrekeningverzekering op te zeggen alleen moet je zelf uitdokteren hoe dat te doen want hulp hoef je niet te verwachten van een adviseur. 

Zo kan het dus inderdaad:
 

  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik net naast je effectenrekening op de horizontale strepen en klik op wijzigen.
  • Ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Je komt nu op een scherm waarop je de referentierekening van de effectenrekening kan kiezen. Tenzij je dit wilt veranderen, mag je op Verder klikken.
  • Kies onderaan of je al dan niet een effectenrekeningverzekering wenst en klik op Verder.
  • Bevestig tot slot met je debetkaart en kaartlezer.

    Het is niet heel duidelijk in elkaar gestoken maar als je verder blijft gaan verdwijnt uiteindelijk de verzekering. 
    De rekening mag ook verdwijnen maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik nog niet. 
    Je moet trouwens een beetje dwaas zijn om je geld aan een bank toe te vertrouwen om op hun advies te beleggen. 

    Uit het hart. 
    Een ontevreden BNP-Fortisklant.

 

 

Reageer