Beantwoord

Terugvordering roerende voorheffing op dividenten van aandelen

  • 13 December 2020
  • 3 reacties
  • 600 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

De link "www.bnpparibasfortis.be/aandelendividenten" naar de brochure i.v.m. de terugvordering van roerende voorheffing op dividenten van aandelen werkt niet (meer). Waar kan ik deze informatie nog terugvinden?

Vriendelijke groeten,

Herman

icon

Beste antwoord van YannickB 14 December 2020, 14:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @Diane Van den Enden 

Jammer genoeg bestaat er geen document waarin al je divindenden opgelijst staan. Bij elke effectenverrichting, ook bij de uitkering van dividenden, ontvang je wel een uittreksel.

Je kan ze zo opvragen:

  1. Meld je via pc of laptop aan op https://www.bnpparibasfortis.be/
  2. Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  3. Klik rechts van je effectenrekening op de horizontale strepen en klik op Rekeninguittreksels.
  4. Kies bij Jaar voor 2021 en klik op Go.
  5. Klik op de naam van een document om het te openen.

Een andere mogelijkheid is om de uitbetalingen van dividenden op te vragen via de functie verrichtingen zoeken.

  1. Meld je via pc of laptop aan op https://www.bnpparibasfortis.be/
  2. Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor verrichtingen zoeken.
  3. Klik op Rekening kiezen en vink de rekening(en) aan waarop je de dividenden laat uitbetalen.
  4. Scroll in ditzelfe kader naar beneden en klik op Bevestigen.
  5. Type dividenden in het zoekvak en druk op ENTER of klik op het vergrootglas

inzake terugvordering van (een gedeelte) van de roerende voorheffing op dividenten worden door verschillende banken (niet BNP Paribas Fortis dus?) automatisch een attest afgeleverd om zo hun klanten te begeleiden. 

Moet ik zelf in mijn uitreksels duiken om deze info te gaan zoeken??? Of kan ik op jullie service hiervoor rekenen? 

Reputatie 7

Hallo Herman,

Je vindt die informatie op deze pagina.

We hebben ook een brochure met meer info over de terugvordering van de roerende voorheffing op dividenden.

Reageer