Beantwoord

app geplakt uit Easy Banking

  • 28 September 2020
  • 2 reacties
  • 486 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 1 reactie

Plots verschijnt er heel even boven aan het scherm van mijn IPad de melding: Solitaire gepakt uit Easy Banking, wanneer ik de app Solitaire open … voordien nooit gebeurd, ineens nu wel.
Al de iPad uitgeschakeld en terug ingeschakeld, app Solitaire verwijderd en terug gedownload, app Easy Banking verwijderd en terug gedownload … maar niets helpt, de melding blijft verschijnen …

Gezocht op internet en gelijkaardige melding gezien ivm Android toestellen, maar met de oplossingen daar, raak ik niet verder …
Iemand die weet hoe dit zo plots komt en wat ik er aan kan doen ?
Dank u !

 

 

icon

Beste antwoord van IlseB 28 September 2020, 09:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Plots verschijnt er heel even boven aan het scherm van mijn IPad de melding: Solitaire gepakt uit Easy Banking, wanneer ik de app Solitaire open … 
Iemand die weet hoe dit zo plots komt en wat ik er aan kan doen ?
Dank u !

 

 

Wat het is? Simpelweg u heeft een soort virus op uw iPaadje geïnstalleerd (gekregen gehad). Heeft dus helemaal geen uitstaans met EA. Deze kwaadaardige software  heeft zich ergens geïnstalleerd in de map Bibliotheek = \library.

Mijn advies is ‘Malwarebytes’ te installeren om het zootje op te ruimen. 

https://nl.malwarebytes.com/mac/

Ondertussen via een  community geleerd dat het een bug in de laatste update zou zijn . Wat jij me aanraadt, is voor een Mac desktop, is software die niet kan gedownload worden op iPad ... 

Reageer