Beantwoord

bankcode bij bellen naar BNP Paribas Fortis

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 965 Bekeken

Geachte

Ik belde vanmorgen naar uw helpdesk. Daar vroeg me mijn bankrekeningnummer en bankcode in te geven. Ik heb dat gedaan. Is deze beveiligd. heb ik nu een risico genomen?

 

mvg

 

Maarten Bastiaensens

 

icon

Beste antwoord van YannickB 3 April 2020, 12:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ben je wel zeker dat je met de bank gebeld hebt en niet naar een één of andere oplichter want ik vind het raar dat men naar uw bankcode vraagt normaal gezien vraagt de bank er nooit naar.

Indien je toch slachtoffer bent geworden van zo’n oplichter dan moet je onmiddellijk de bank contacteren alsook aangifte doen bij de politiediensten.

Ik heb het nummer 02 762 60 00 gebeld. Klopt het niet dat ze daar in het doorloopmenu je bank ode vragen?

Reputatie 7

@Maarten Bastiaensens 

Als je dat nummer belt, vragen we je om je klantennummer in te geven en je Easy Banking Phone-code.

Je klantennummer vind je vooraan op je debetkaart en je Easy Banking Phone-code is een persoonlijke code die je kan gebruiken om de telefoonlijn te beveiligen wanneer je belt naar ons Easy Banking Centre. In deze handleiding lees je hoe je die code kan aanmaken.

Je pincode, wachtwoorden of codes om aan te melden in onze app zullen we je alvast nooit vragen.

Reageer