Beantwoord

Bankrekeningen bij Inschrijving in het buitenland

  • 14 July 2019
  • 3 reacties
  • 1298 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties
Geachte,

Ik woon al geruime tijd in het buitenland, maar nu wil me laten inschrijven in het Belgische consulaat.

Wat gebeurt er dan met mijn zicht-, spaar- en beleggingsrekening bij BNP Paribas? Moet ik BNP Paribas van de adreswijziging op de hoogte brengen? Hoe ontvang ik mijn nieuwe debet- en kredietkaart als die moeten worden vernieuwd (kan dit eventueel via DHL, enz.)? Kan ik alle mogelijkheden van mijn rekeningen nog gebruiken?

Bedankt!
icon

Beste antwoord van Anke DB 15 July 2019, 16:55

Bekijk origineel

3 reacties

Hey @Jorim

Goeie vraag!

Bij adreswijziging moet je dit zeker aangeven, zodat je bankgegevens ook up to date zijn. Zodra je je naar de gemeente bent gegaan om en je Identiteitskaart aangepast is, kan je deze laten inlezen in één van onze BNP Paribas fortis Kantoren en zo zal alles automatisch worden aangepast.

Groetjes,

^ADB
Dag Anke,

Hartelijk dank voor je antwoord! Het probleem is wel dat ik in het buitenland (Zuid-Amerika) woon. Momenteel woon ik officieel nog in België, maar ik wil me laten inschrijven in het Belgische consulaat. Dit houdt in dat ik niet meer officieel in België zal wonen. Even langs gaan bij een kantoor zal er momenteel dus niet inzitten.

Daarom had ik de volgende vragen:
Wat gebeurt er dan met mijn zicht-, spaar- en beleggingsrekening bij BNP Paribas? Moet ik BNP Paribas van de adreswijziging op de hoogte brengen? Hoe ontvang ik mijn nieuwe debet- en kredietkaart als die moeten worden vernieuwd (kan dit eventueel via DHL, enz.)? Kan ik alle mogelijkheden van mijn rekeningen nog gebruiken?

Dank u,
Jorim

@Jorim

 


[Bijgewerkt op 19/08/2020]


We kunnen je adres en identiteitsgegevens bijwerken wanneer je ons opbelt. Je kan ons beveiligd bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.



Als je debetkaart en kredietkaart vervangen moeten worden, dan sturen we die naar het juiste adres op en er worden geen kosten aangerekend. Je kan nog steeds van alle mogelijkheden van je rekening gebruik maken.

Groetjes,
ADB

 

Reageer