Beantwoord

belegging

  • 20 March 2020
  • 3 reacties
  • 620 Bekeken

Goedemorgen ik heb op woensdagmorgen opdracht gegeven om mijn belegging voorlopig on hold te zetten en voor 4 uur de getekende papieren terug bezorgd  , waarom krijg ik dan de koers van vrijdag (2 dagen verlies) ?

icon

Beste antwoord van YannickB 21 March 2020, 10:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo BertG,

Het is niet mogelijk om de koers van een belegging vast te zetten aangezien het een transactie op de beurs betreft. Als je een effect aan marktwaarde koopt of verkoopt, zal altijd de prijs van het moment van de effectieve verwerking genomen worden.

Wil je een aandeel kopen of verkopen en wil je dat dat gebeurt aan een bepaalde prijs, dan kan je werken met een limietkoers. De koers moet jouw prijs dan natuurlijk wel bereiken en iemand anders moet bereid zijn om aandelen aan die prijs te kopen/verkopen.

Maar niemand op de bank verteld wanneer de effectieve verwerking zal gebeuren ,

Reputatie 7

Dat komt omdat het praktisch niet mogelijk is om een precies tijdstip te weten. Dat hangt af van de openingsuren van de betrokken beurs en van het moment dat er een koper/verkoper gevonden is.

Het is bijvoorbeeld mogelijk dat je een aankooporder invoert en dat er onmiddellijk een verkoper voor jouw prijs gevonden wordt. Het is tegelijkertijd ook mogelijk dat er geen verkoper aan jouw prijs is en dat jouw order blijft openstaan tot dat dat wel het geval is. Dat kan gaan om minuten of uren, maar ook om dagen of weken.

Als jouw koers niet bereikt wordt of er simpelweg geen koper/verkoper gevonden wordt (bijvoorbeeld bij effectenmet zeer lage volumes), dan bestaat de kans dat je order nooit verwerkt wordt.

 

Bovenstaande geld voor aandelen. Handel je in fondsen, dan kan je doorgaans 3 tot 5 bankwerkdagen rekenen voor het verwerkt wordt.

Reageer