Beantwoord

Bestelling buitenland

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 1980 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs kleren besteld op een site van Engeland (https://www.blocvintageclothing.com/.)

Aangezien ze mijn adres niet meteen hebben gevonden ( ze zijn dus wel tot in België gekomen) moet ik voordat ik mijn pakketje krijg de verzendingskost betalen. Nu hebben ze mij gegevens doorgestuurd via mail, maar ik heb geen idee hoe dat ik die betaling moet verrichten aangezien ik enkel met Visa kan betalen. Kunt u mij helpen? Dit zijn de gegevens die werden doorgestuurd via mail:

Hi Yasmina,

You can send the shipping cost to:

E V Rice
Account number: 40010499
Sort code: 20-45-77

Please let me know once you have paid it so we can get it sent to you again. Could you also please confirm your delivery address?

Thank you,
Emilie
icon

Beste antwoord van Anonymous 5 August 2019, 13:42

Bekijk origineel

6 reacties

Hey @yasminazhl ,

Met een kredietkaart kan je enkel betalen bij webshops of in winkels. Ik vermoed dat dit om een overschrijving gaat. Ik zou voor de zekerheid meer informatie vragen zodat je zeker de juiste stappen volgt.

Groetjes,
Lieze
Oke bedankt Lieze!

Mvg,
yasmina
heyy,

Ik heb net een antwoord gekregen op mijn mail die ik heb verstuurd naar hun, en zoals je het al zei, moet ik een overschrijving doen. Ze zeggen in de mail dat ik al de gegevens moet gebruiken voor de overschrijving te kunnen doen.

Account number: 40010499
( ik vermoed dat dit dus de rekeningnummer is maar waarvoor dient de 'sort code' dan?)

Sort code: 20-45-77

Want in de mail hebben ze echt gespecifieerd dat ik alle gegevens moest gebruiken.

Mvg,
Yasmina
Reputatie 7
Dag Yasmina,

Sort codes worden in sommige landen gebruikt om overschrijvingen tot bij de juiste bank te brengen. Maar binnen Europa (ook Engeland) wordt er tegenwoordig eigenlijk met IBAN-nummers gewerkt.

Op basis van de info uit je vorig bericht, zou de IBAN-nummer GB81BUKB20457740010499 moeten zijn (je kan ze zelf berekenen via https://www.ibancalculator.com/).

Ik raad je voor de zekerheid wel aan om het IBAN-nummer nog eens na te vragen bij de winkel.

Nadien kan je de overschrijving, op dezelfde manier als een binnenlandse overschrijving, via Easy Banking uitvoeren.

Je kan ook zonder IBAN werken, maar dat raad ik je af, omdat de overschrijving dan beschouwd wordt als een internationale verrichting die manueel door banken verwerkt moet worden. Het duurt dan langer om ze uit te voeren en er worden ook extra kosten aangerekend.
Oké super! Heel erg bedankt voor uw hulp Yannick.

Groetjes
Yasmina
Reputatie 7
Met alle plezier gedaan. 🙂

Reageer