Beantwoord

Betalen aan Amazon.nl met visa of bancontact. Hoe veilig is dit?

  • 6 April 2021
  • 7 reacties
  • 1255 Bekeken

Ik zoek al tijden een bepaald onderdeel voor een laptop wat ik nu eindelijk op Amazon.nl ben tegengekomen.

Zij bieden enkel Creditcard en het koppelen van de rekening via Bancontact aan als betaalmiddel in België.

0,0 ervaringen hiermee, maar vandaag de dag moet je met die dingen verschrikkelijk opletten.

Zijn hier risico’s aan verbonden? Wat doe je mochten ze de goederen niet opsturen?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord van YannickB 7 April 2021, 09:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Als je een Visa Gold kaart hebt loont het om daarmee te betalen. Aan deze kaart zijn namelijk 4 verzekeringen gekoppeld waaronder Verzekering Aankoopgarantie Internet en Verzekering Kaartfraude. Deze beschermen je bij problemen. Bij betaling met bancontact gaat het geld meteen van je rekening zoals gewoonlijk.

 

Amazon is een van de grootste bedrijven ter wereld en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat amazon.nl een betrouwbare webwinkel is.  Je kan een aankoop ook makkelijk annuleren als er iets niet zou bevallen. Let wel op dat je iets koopt dat ‘verkocht en verzonden door Amazon’ is. Zo krijg je niet te maken met mogelijke louche 3de verkopers.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mijn probleem was maar: je geeft je creditcard gegevens door aan een bepaald bedrijf. In principe kunnen zij dan verrichtingen doen wat ze willen. Pak nu de Péage in Frankrijk: je steekt de visa card in een sleufje, het gevraagd bedrag wordt gecrediteerd zonder code of boe of ba.

Dit in het achterhoofd leek het me wat gevaarlijk.

Ik heb trouwens een “gewone” Visa; geen gold.

Reputatie 3

Bij een Bancontact betaling is de afspraak dat er enkel op het moment zelf geld wordt afgeschreven. Daarom kan Bancontact vaak niet gebruikt worden voor abonnementen enz.
Aangezien je een kredietkaart zonder verzekeringen hebt is het misschien beter om via de gewone bankkaart te betalen, zo ben je zeker dat er later geen extra kosten worden verrekend.

^^Dit is een uitleg die geldt voor online shoppen in het algemeen. Bij Amazon zouden ongeoorloofde kosten die in rekening worden gebracht niet voor mogen komen (eigen ervaring)

Reputatie 7

Hallo @VALUTA @Jefke Peeters 

Ik pik hier ook eventjes op in.

De situatie bij Amazon ken ik zelf niet helemaal, maar bij de meeste online handelaars zal je met je kredietkaart kunnen betalen via hetzij je kaartlezer, hetzij de CVV/CVC-code die achteraan op de kaart staat.

Het systeem waarbij je een kaartlezer of een andere, gelijkwaardige beveiligingsmethode moet gebruiken, zal binnenkort ook verplicht worden voor alle Europese webwinkels. Zo’n bevestiging is nodig voor elke transactie.

Werkt de webshop met de CVV/CVC-code? Dan zal je die normaal gezien ook altijd in moeten voeren wanneer er iets betaald moet worden. 

Enkel wanneer je abonnementen aangaat (Netflix, Amazon Prime, ...) of je kaart koppelt aan diensten zoals PayPal waarbij je uitdrukkelijk de toestemming geeft om betalingen te verwerken wanneer jij via hen iets koopt, zal je je CVV-code niet telkens opnieuw in moeten voeren.

Wordt er toch onterecht iets afgehouden en weigert de handelaar dat recht te zetten, dan kan je voor Belgische kredietkaarten steeds terecht op www.mijnkaart.be.

 

Wordt er toch onterecht iets afgehouden en weigert de handelaar dat recht te zetten, dan kan je voor Belgische kredietkaarten steeds terecht op www.mijnkaart.be.

Ook hier heb ik geen ervaring mee.

Ik betaal online aankopen graag met PayPal. In het verleden ben al wel meer op z’n plat Vlaams gezegd “int zak gezet”. Komt het met de verkoper niet in orde, geef je dat even door aan PayPal en je krijgt netjes je centjes terug.

Is de www.mijnkaart.be dan ook zo’n systeem?

Reputatie 7

Klopt.Die site is van Worldline; het bedrijf dat het betalingsverkeer voor onder andere onze kredietkaarten beheert. Wanneer er met een betaling via Visa of Mastercard iets fout loopt, kan je bij hen terecht.

Mocht er ooit een verdachte verrichting met jouw kredietkaart opgemerkt worden, dan zijn het ook zij die jou zullen contacteren om alles te overlopen.

Ook wanneer je terugstortingen op je kredietkaart ontvangt en er op het einde van de maand daardoor een positief saldo overblijft, kunnen zij het geld weer op jouw zichtrekening zetten

Super bedankt voor deze info! Ik heb inmiddels de site eens doorspit en het ziet er mooi uit.

Staat bij mijn favorieten en wie weet dat ik het ooit eens nodig heb.

In het geval van dit topic heb ik mijn gerief al ergens gevonden waar met PayPal kon betaald worden, maar desondanks dat weer wat geleerd voor de toekomst!

Reageer