Beantwoord

Bewijs opname bankcheque 2003

  • 27 April 2022
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

In het kader van een scheiding ontkent mijn ex de eigen inbreng die ik deed in 2003.

Ik heb toen het voorschot betaald via een bankcheque opgenomen van mijn Fortis rekening maar ben daar vandaag geen klant meer.

Ik beschik over mijn bankrekeningnummer toen, het exacte bedrag, het chequenummer en op +/- 1 week na de datum van opname.

Voor zover ik het mij herinner, deed ik de opname in het Fortis kantoor in Londerzeel.

Kan ik hiervoor nog een bewijsstuk bekomen van de bank?

Ik weet dat de wettelijke bewaartermijn voor banken 10 jaar bedraagt en ben bereid om hiervoor administratiekosten te betalen.

icon

Beste antwoord van JarneM 27 April 2022, 15:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @Rudi H 

Ik vrees dat het niet mogelijk is om voor 2003 nog rekeninguittreksels of andere bewijsstukken van transacties op te vragen.

Wij bewaren dat soort documenten 10 jaar. We kunnen zelf dus jammer genoeg maar teruggaan tot 2012.

Ik beschik over een document dat staaft dat het voorschot betaald werd met “een” Fortis bankcheque.  Enkel ik was toen klant bij Fortis.  Mijn ex zat bij KBC.  Kan ik op basis van mijn rekeningnummer dat ik nog ken een bevestiging krijgen dat ik in augustus 2003 titularis was van een financiële rekening bij Fortis?

Reputatie 2

Hallo @Rudi H ,

 

Hiervoor kan je eventueel best eens langsgaan in het kantoor te Londerzeel zelf om te bekijken wat er mogelijk is.

 

In de voormiddag, van 09:00h tot en met 12:30h kan je hier terecht zonder een afspraak te hoeven maken. In de namiddag dien je steeds eerst een afspraak met hen te maken.

 

 

We hopen jou hiermee alvast van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

 

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

Reageer