Beantwoord

Britse Pond terug inwisselen en Tsjechische kroon aanragen

  • 25 February 2020
  • 1 reactie
  • 848 Bekeken

Hallo

Ik heb hier nog 480 Britse Ponden liggen die ik graag zou terug inwisselen naar Euro, aangezien ik nu niet direct van plan ben om naar Groot Brittannië te reizen in de komende 1a2 jaren. Het gaat oa over 9 biljetten van 20 Pond, die nu recent werden vernieuwd en dus bijgevolg waarschijnlijk eind dit jaar niet meer geldig zullen zijn en ik ze dan ook daar zal moeten inwisselen. Is het mogelijk deze terug om te wisselen in een bankkantoor? Of wat zou de beste en goedkoopste optie zijn hiervan?

 

Ik heb binnenkort ook voor een €200 aan Tsjechische kronen nodig. Wat is de beste optie om te doen, geld afhalen daar ter plaatse in een automaat of ook bestellen in een kantoor en cash meenemen?

 

Mvg

icon

Beste antwoord van YannickB 26 February 2020, 15:43

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Laurentterrie,

Je kan de GBP inderdaad bij ons inwisselen, ze worden dan in EUR op je zichtrekening gestort.

Wat betreft betalingen en afnames in Tsjechische kronen: het is goedkoper om met je kaart te betalen in een winkel, dan om het geld eerst cash af te halen. De precieze kosten die we aanrekenen hangen af van het type kaart en van het soort transactie.

Op pagina 18 van onze tarievenlijst vind je een compleet overzicht.

Als je met je een kaart betaalt, dan raad ik je alvast ook aan om altijd de plaatselijke munt te kiezen. Sommige handelaars in andere landen bieden de mogelijkheid om te betalen in EUR aan, maar vaak zijn er daarbij extra, verborgen kosten en/of een ongunstige wisselkoers, bepaald door de handelaar of diens bank.

 

Denk je ook cash te zullen moeten betalen, dan is het goedkoper om Tsjechische kronen af te halen in een kantoor. Je kan ze bestellen door te bellen naar 02 762 60 00.

 

Reageer