Beantwoord

Britse Ponden oude biljetten

  • 12 March 2019
  • 2 reacties
  • 8360 Bekeken

Mijn oudste dochter heeft op 13/05/2016 Britse Ponden aangekocht omdat ze toen naar Londen ging met school.
Mijn jongste dochter vertrekt volgende week ook naar Londen met school. Wij hebben nog oude biljetten van 5 en 10 pond. Ik lees nu overal dat die biljetten niet meer geldig zijn?
Waar kan ik nu met zekerheid weten indien die biljetten nog geldig zijn of niet.
Indien die niet meer geldig zijn, kan ik ze dan inruilen voor nieuwe biljetten?
Hoe lang duurt het om die nieuwe biljetten dan te ontvangen.

Bedankt voor de info, Pascale
icon

Beste antwoord van AnoukPh 13 March 2019, 13:46

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Dag Pascale Temmerman,

Welkom op de community!

Het klopt dat de oude biljetten van 5 en 10 sinds 2018 niet meer worden geaccepteerd in Groot-Brittannië. Deze zijn sinds vorig jaar uit omloop gehaald en worden niet meer geaccepteerd in winkels, restaurants, etc..

Het is niet mogelijk om deze biljetten in te wisselen in een kantoor van BNP Paribas Fortis, gezien de Nationale Bank van België deze niet verwerkt. Ik raad je aan -indien mogelijk- deze munten rechtstreeks in Groot-Brittannië in te wisselen in een plaatselijk kantoor of bij The Bank of England.

Hoe lang het duurt om nieuwe biljetten te bestellen is afhankelijk van kantoor tot kantoor.
In welk kantoor zou je eventueel nieuwe Britse ponden willen bestellen en tegen wanneer heb je deze nodig? Dan kijk ik het even voor jou na. :)

Gezien je nieuw bent hier op de community verwijs ik je graag door naar onderstaande onderwerpen:
-Bankkaart openstellen voor buiten Europa via de app
-Contacteer een adviseur via de app!

Fijne dag verder!
Beste

Bedankt voor de info.
Ik ben ondertussen naar een kantoor geweest en daar hebben ze me dezelfde info gegeven.
Mijn dochter zal de oude biljetten meedoen naar Londen en ze daar proberen inruilen hopelijk zonder kosten.
Ze heeft ook een paar nieuwe biljetten mee die we reeds besteld hadden.

Prettige dag

Reageer