e mail adres

  • 28 November 2019
  • 11 reacties
  • 4259 Bekeken

  • Rekruut - Niveau 1
  • 5 reacties

Is er geen algemeen e mail adres, ik heb onlangs een mail gekregen van de bank, ik wou hem aan jullie doorsturen met de vraag is het echt of is het phishing mail, maar ja, aan wie het sturen ?


11 reacties

Reputatie 3

Dag @Mitch,

Welkom op de community!

Het algemene adres is “ phishing@bnpparibasfortis.com “. Hier mag je altijd het bericht naar forwarden!

Groetjes,

Jeroen 

ok, maar wat als het een echte vraag is, ik twijfelde dus, 

Groetjes

Mitch

Reputatie 7

@Mitch 

Sorry voor de late reactie.

Als je twijfelt, kan je het altijd via deze Community vragen.

 

Algemeen gesproken zullen we je per mail nooit zeggen dat er zaken geblokkeerd worden of dat producten moeten vervangen worden. We zullen je ook nooit vragen om je aan te melden via een link in de mail of om een handtekening met je kaartlezer te plaatsen.

Om onderstaande mail gaat het dus, bij mij werkt de app de helft vd tijd niet, vandaar mijn twijfel 

Beste heer/mevrouw,

Uw Easy Banking Web is uit veiligheidsdredenen tijdelijk geblokkeerd.  
Wij verzoeken u om uw Easy Banking web-account gebruik te verifiëren. 

Melding:  Verifieer uw Easy Banking web-account binnen 1 week om  
onnodige / permanente schorsingen van uw rekening(en) te voorkomen. Met vriendelijke groeten,     

uw kantoordirecteur  

 

Met vriendelijke groet,

BNP Paribas Fortis

Reputatie 7

Bedankt Mitch,

 

Het gaat inderdaad om een phishing mail. Ik heb de link die in je bericht stond meteen ook verwijderd, want die stuurde je door naar een frauduleuze website.

 

Als je er niet op geklikt hebt en als je geen info hebt ingevuld of hebt doorgegeven, dan mag je de mail doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com en vervolgens verwijderen.

Ik zal hem straks doorsturen, neen ik heb niet doorgelinkt. Groetjes 

Kunt U mij het e mail adres geven van BNP PARIBAS FORTIIS BANK te Achel 3930 Dit ivm.verhuizing naar Nederland 

BVD. Gerardus Derkx

Reputatie 3

Dag @Gerardellyderkx 

Hier vind je een instructie terug hoe je een adreswijziging kunt doorgeven: Een nieuw adres of een nieuwe identiteitskaart? Update jouw gegevens via Easy Banking Web | Community BNP Paribas Fortis

Ik wil graag het e mail adres hebben van mijn bank te Achel ivm.opzeggen van mijn rekeningen ivm.vertrek vanuit België naar Nederland 

Reputatie 3

Een rekening afsluiten kan niet via mail.

Je belt ons best op via het nummer 02 762 60 00.  Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Communicatie (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Samen met de medewerker aan de lijn kan dan gezocht worden naar een manier om de rekening af te sluiten.

Dank U voor de service.

Reageer