Beantwoord

fiscaal attest

  • 13 April 2020
  • 6 reacties
  • 2945 Bekeken

Waar kan ik mijn fiscaal attest voor de belastingen ivm pensioensparen en lange termijnsparen terugvinden. Vroeger verkreeg ik dit via de rekeninguittreksels

 

icon

Beste antwoord van YannickB 14 April 2020, 12:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo PHU,

In deze handleiding lees je hoe je de verschillende attesten op kunt vragen: https://nl.community.bnpparibasfortis.be/handleidingen-49/fiscale-attesten-raadplegen-via-easy-banking-web-260

Wanneer kunnen we onze fiscale attesten opvragen ?

Dank bij voorbaat.

Mvg Didier Roelandt

Reputatie 7

@Roelandt Didier 

De meeste attesten zijn al beschikbaar. Kan je ze terugvinden met behulp van de link uit mijn vorig antwoord?

Als je een attest zoekt voor andere producten dan die dat vermeld worden in onze handleiding, dan contacteer je ons alvast best even telefonisch.

Specifiek voor een schuldsaldoverzekering: je krijgt voor dit product niet altijd een attest.

Je ontvangt enkel een attest voor de jaren waarin je effectief betaald hebt en alleen op voorwaarde dat bij het aangaan van de schuldsaldoverzekering werd bepaald dat ze ingebracht mag worden. Het is namelijk niet altijd interessant om een schuldsaldo in te (mogen) geven op je belastingbrief. Heb je een schuldsaldoverzekering en wil je weten of die fiscaal aftrekbaar is, dan kan je steeds bij ons terecht via 02 762 60 00.

 

Beste,

ik merkte op dat de fiscale attesten voor de levensverzekeringen binnen langetermijnsparen soms onder “vrije berichten” worden afgeleverd in de rekeninguittreksels ipv onder “fiscale berichten”. Wat is hiervan de oorzaak aub?

Alvast bedankt!

Mvg

Valerie

Hey @ValerieG ,

 

Goede vraag! Ik heb de dienst van de uittreksels gecontacteerd en laat je weten van zodra ik hier een antwoord op heb gekregen!

 

Groetjes,

Lieze

Hey @ValerieG ,

 

Zou het kunnen dat je tot voor kort of nog steeds je uittreksels ontving of ontvangt via post of de uittrekseldrukker?

Blijkbaar zou het daaraan gelinkt kunnen zijn.

 

Groetjes,

Lieze

Reageer