Beantwoord

informatie overschrijving

  • 13 February 2023
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

Beste,

Ik heb 2 weken geleden in de frituur speedy Hassel via mobile banking een transactie gemaakt om mijn bestelling te betalen. Vorige week had Fortis bank Hasselt centrum meer informatie nodig over deze transactie op een ING bank was het... Persoonlijke informatie, anders ging mijn rekening bij Fortis bank afgesloten worden als ik dit niet kon leveren voor 15 Februari.  dus ik heb het adres en de naam van de frituur doorgeven. Dit was blijkbaar niet voldoende, ik moet nu naar die frituur gaan om die zijn voor& achternaam plus geboortedatum te gaan vragen? Is dit normaal? Moet ik bij wijze van spreken iemand gaan ondervragen voor zijn persoonlijke informatie, waarschijnlijk voor corruptie tegen te gaan (dan ben ik wel geconfronteerd geweest met een potentiële crimineel). Kunnen jullie dit niet doen? Contacteer ING IVM deze overschrijving als er iets mis mee is? Is toch dom en onveilig om een cliënt persoonlijk naar iemand te sturen om zijn informatie te vragen? Dit is toch een bank kwestie?

icon

Beste antwoord van JarneM 14 February 2023, 09:35

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Hallo @Fabio_1988 ,

 

Indien er extra informatie benodigd is over een betaling aan een begunstigde kan er zeker extra informatie dienen opgevraagd te worden door de bank. 

Helaas heb ik via dit platform geen zicht op jouw persoonlijke info of rekeningen en op welke basis dit proces verlopen is. Daarom raad ik je aan telefonisch contact met ons op te nemen via het nummer 02 762 60 00 om dit met jou te kunnen bekijken en jouw feedback hierover te kunnen doorgeven naar de correcte diensten.

 

Alvast onze excuses voor het ongemak.

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Reageer