Instantoverschrijvingen nu mogelijk via Easy Banking Business

  • 4 March 2019
  • 9 reacties
  • 14083 Bekeken

Reputatie 7

d324676c-5f05-4347-8f12-ac2fea04c4fe.jpg

 


Dag Community,

Er is al het een en het ander over in het nieuws verschenen; sinds vandaag is het namelijk mogelijk om een overschrijving naar een andere Belgische bank uit te voeren die binnen enkele seconden toekomt.

Op dit moment bieden wij deze functie aan via Easy Banking Business, ons platform voor ondernemers. We werken alvast volop aan een verdere uitrol van het systeem.

 

 

 

De details:

 

 

 

  • Instant betalingen kunnen 24/24, 7/7 worden uitgevoerd. Zelfs 's nachts, in het weekend en op feestdagen.
  • De totale dagelijkse limiet voor uitgaande instant verrichtingen bedraagt 50.000 EUR per rekening van onze bank.
  • Er is geen limiet voor binnenkomende verrichtingen.
  • Momenteel kunnen enkel verrichtingen in EUR en tussen de deelnemende (Belgische) banken onmiddellijk verwerkt worden.
  • Deze dienst kost 1,50 EUR per verrichting.
  • Er is geen kost voor binnenkomende verrichtingen.
  • Instant Overschrijvingen zijn beschikbaar voor overschrijvingen tussen de volgende Belgische banken: BNP Paribas Fortis, Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & C°, Nagelmackers, Belfius, CBC Banque, CPH, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING, KBC Bank, KBC Brussels, vdk bank. Dat wil zeggen dat zowat 85% van de binnenlandse overschrijvingen in aanmerking komen.


Meer info over betalingen via Easy Banking Business kan je alvast ook op deze pagina vinden.

 


9 reacties

Reputatie 3
Badge

Effe een (denk ik) realistische vergelijking:

200 instant overschrijvingen per jaar kost
 

bij KBC Met een plusrekening: 12x 2,5 = 30 euro

bij BNP Paribas Fortis met een premium rekening: 12x7 + 200x0,60 = 84+120 = 204 euro

Goed bezig BNP Paribas Fortis !

En ik denk niet dat we die extra kosten met bonussen kunnen terugverdienen 😏

Reputatie 6
Badge +3

Dat is jammer. Ik heb een premium rekening en wil niet nog eens extra betalen voor een basisdienst als een instant overschrijving.

Bij KBC en ING zijn deze instant overschrijvingen trouwens gratis voor elektronische betalingen en dit voor elk type rekening.

 Ik snap het niet ...

Bij KBC is het enkel mogelijk vanaf een Plusrekening die € 2,50/maand kost, vanaf een basisrekening die gratis is dat niet mogelijk om instant overschrijvingen te doen.

Dat hier bij BNPPF instant overschrijvingen betalend zou zijn had ik al lang gedacht, het zou mij verwonderen dat het gratis zou zijn.

Hier vraagt men € 0,60 voor zo’n overschrijving, bij Belfius is het wel € 1,25.

Reputatie 3
Badge

Dat is jammer. Ik heb een premium rekening en wil niet nog eens extra betalen voor een basisdienst als een instant overschrijving.

Bij KBC en ING zijn deze instant overschrijvingen trouwens gratis voor elektronische betalingen en dit voor elk type rekening.

 Ik snap het niet ...

Reputatie 7

Hallo Steven,

De kosten gelden inderdaad voor elk type rekening.

Reputatie 3
Badge

Net versie 5.2 van de easybanking app voor IOS gedownload.

Binnenkort zijn instant overschrijvingen effectief mogelijk. Er wordt melding gemaakt van 60 eurocent per instant overschrijving. Dat is veel!

Gelden die kosten voor elk type rekening?

groeten,

Steven

Reputatie 7

@Pareltje  Bedankt voor je antwoord.

Ik kan je alvast bevestigen dat het eraan komt voor particulieren. Het is nooit de bedoeling geweest om instant overschrijvingen enkel aan ondernemers aan te bieden.

 

Ik vind gewoon dat het te lang duurt. Ik ben in Hoboken gaan vragen aan het loket wat ik ervoor moet doen en ik kreeg een arrogante antwoord van de medewerkster achter de balie.. ze zei bij ons BNP Fortis zal het nooit mogelijk worden gemaakt voor gewone klanten omdat we goed beveiligd zijn en als u dat wilt, moet u naar hier komen en doen wij dat voor u aan een tarief van 6€. Een instante overschrijving heeft niks met beveiliging te maken, want de overschrijving doen we tenslotte zelf of niet. Ik hoop dat het snel komt of ik verander van bank, want na 25j bij jullie te zijn en geen instante overschrijving kunnen doen en enkel via betaling van 6€ wel vind ik niet de moeite om bij jullie te blijven. Dus ik ben het wel aan het overwegen.

Reputatie 7

@Pareltje 

Toen instant overschrijvingen vorig jaar gelanceerd werden, was dat bij verschillende banken in beperkte mate. Bijvoorbeeld voor klanten met een specifiek type rekening, of zoals bij ons enkel voor ondernemers.

Momenteel werken we nog volop aan een update die instant overschrijvingen toe zal voegen voor particulieren. Het komt er dus zeker en vast aan, al kan ik je op dit ogenblik jammer genoeg geen datum geven.

Waarom kunnen niet business account geen instant overschrijving doen? Bij andere banken is dat wel mogelijk mits kleine betaling, in jullie forum zeggen jullie nu is het enkel mogelijk bij business account, we zijn nu bijna een jaar verder en er is nog geen verandering. Misschien moet ik overwegen om een andere bank te nemen waar het wel gaat.

Reageer