NIEUW

Instantoverschrijvingen: nu ook in Easy Banking App

  • 6 July 2020
  • 6 reacties
  • 8140 Bekeken
Instantoverschrijvingen: nu ook in Easy Banking App
Reputatie 7

Hallo Community,

Eindelijk is het zover. Vandaag lanceren we instantoverschrijvingen in onze Easy Banking App.

De details

  • Instant betalingen kunnen 24/24, 7/7 worden uitgevoerd. Zelfs 's nachts, in het weekend en op feestdagen.
  • Je kan tot 5.000 EUR per rekening, per dag overschrijven via een instantoverschrijving. Voor minderjarigen is dit beperkt tot 625 EUR per rekening, per dag.
  • Er is geen limiet voor binnenkomende verrichtingen.
  • Momenteel kunnen enkel verrichtingen in EUR en tussen de deelnemende (Europese) banken onmiddellijk verwerkt worden.
  • Deze dienst kost 0,60 EUR per verrichting voor particulieren (via Easy Banking App) en 1,50 EUR voor ondernemers (via Easy Banking Business).
  • Er is geen kost voor binnenkomende verrichtingen.
  • De huidige Belgische banken waartussen instantoverschrijvingen beschikbaar zijn, zijn BNP Paribas Fortis, Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & C°, Nagelmackers, Belfius, CBC Banque, CPH, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING, KBC Bank, KBC Brussels, vdk bank. Dat wil zeggen dat zowat 85% van de binnenlandse overschrijvingen in aanmerking komen.

6 reacties

Als laatste grootbank kan men nu als particulier ook bij BNP Paribas Fortis eindelijk instant overschrijvingen doen maar als enige bank dient men er als klant wel voor te betalen. 

Reputatie 7

Hallo @Alexander 

Voorlopig zijn er geen plannen om instantoverschrijvingen toe te voegen aan Easy Banking Web, maar ik speel je suggestie wel door aan de juiste collega’s.

Reputatie 6
Badge +3

Ik stel vast dat instant overschrijvingen enkel via Easy Bank App mogelijk is maar niet via Easy Bank Web, ik hoop dat er spoedig een verandering in komt.

Reputatie 7

Hallo @VALUTA 

Instantoverschrijvingen zullen via toekomstige update ook in de bèta app verschijnen, maar een datum kan ik je jammer genoeg nog niet geven.

Het doel van de bèta is om Easy Banking App vanaf nul herop te bouwen om zo de stabiliteit en het gebruiksgemak te verbeteren. Daardoor zijn nog niet alle bestaande functionaliteiten beschikbaar (we testen ze zelf eerst grondig voor we ze op een groter publiek loslaten).

Je kan wel Easy Banking App en de bèta naast elkaar installeren en gebruiken. Zolang de bèta niet voltooid is, zal ze de gewone app niet volledig vervangen.

Reputatie 3

Hallo Yannick,

 

Goed nieuws dat instant overschrijvingen eindelijk een feit zijn bij BNP.

 

Ikzelf gebruik de bèta versie van de easy banking app en zie bijgevolg de optie niet, wat opzich raar is aangezien het een beta versie is.

Zijn er plannen om deze functionaliteit ook naar de beta app te brengen?

Op vrijdag gebruik gemaakt van de dienst. Viel wel achterover van men stoel wegens het feit dat dit 0,60€ kost terwijl mijn vrienden die bij andere banken zitten het gewoon gratis konden doen... En ik betaal dan al voor een "premium pack" een serieuze bijdrage per maand. Bijgevolg vind ik het zeker geen stap vooruit en zal in de toekomst dan ook geen gebruik meer maken van deze dienst.

Reageer