Beantwoord

Kluis huren

  • 5 March 2019
  • 10 reacties
  • 11155 Bekeken

Beste,
Ik zou graag een kluis huren, maar kan iemand mij de juiste afmetingen bezorgen (LxBxH), om alzo de juiste keuze te kunnen maken en te kunnen inschatten wat en hoeveel ik er in kwijt kan ?
Dank bij voorbaat,
C Pauwels
icon

Beste antwoord van AnoukPh 6 March 2019, 12:25

Bekijk origineel

10 reacties

Hey @Cpauwels,

Goede vraag!

Er zijn verschillende groottes van kluizen. Deze vraag stel je best aan jouw kantoor, zij kunnen je meedelen welke kluizen ze ter beschikking hebben.

Groetjes,
Lieze
Reputatie 3
Dag Cpauwels,

Er zijn verschillende groottes mogelijk, maar niet alle kantoren bieden deze allemaal aan én er moeten natuurlijk ook kluizen beschikbaar zijn in het kantoor waar je 1 wenst te huren.

Er zijn 8 formaten mogelijk: 19,9 dm³, 29,9dm³, 39,9dm³, 69,9dm³, 89dm³, 119,9dm³, 159,9dm³ en 199,9dm³.

De prijs van de huur van een kluis is afhankelijk van het formaat dat je huurt en wordt via domiciliëring betaald op 1 april.

Om te weten of je nog een kluis kunt huren raad ik je aan om rechstreeks met jouw kantoor contact op te nemen. :)

Fijne dag verder!

Geraak je aan een kluis als je er één aanvraagt?  Misschien is de situatie veranderd vergeleken bij eerder dit jaar want ik ben toen niet binnengeraakt in het hoofdkantoor in de Anspachlaan.  Die zaak is per e-mail geregeld.  Doen ze dat ook wat het aanvragen en ontvangen van de sleutel van een kluis betreft?

Reputatie 5
Badge

Dag @Monique3 , 

Dit vraag je best eens na bij het kantoor op de Anspachlaan. Zij kunnen nakijken of er nog kluizen beschikbaar zijn en de verdere procedure met jou doorlopen. 

Fijne dag verder! 

En U gelooft dat.  De toestand is daar naar mijn bescheiden mening nog altijd dezelfde als tijdens de lockdown.  Je moet een afspraak maken.  Misschien kan ik telefoneren en vragen de rest bijvoorbeeld per e-mail te doen.  Ze kunnen dan zelfs de sleutel sturen maar dan?  Geraak je dan zonder meer tijdverlies in de kluizenzaal of kelder?  

 

Over iets anders gesproken, wat is Global Markets precies?  Kan ik hier ook terecht https://globalmarkets.bnpparibas.com/gm/features/index.html voor een kluis?

Reputatie 7

Dag Monique,

Om onze klanten en onze medewerkers zo goed mogelijk te beschermen tegen het coronavirus, zijn onze kantoren voorlopig inderdaad enkel beschikbaar na afspraak. Ook om een kluis in gebruik te nemen en om ze te bezoeken heb je een afspraak nodig.

Sleutels voor kluizen kunnen we je uit veiligheid ook niet per post doorsturen en kunnen enkel in persoon overhandigd worden.

Over de website die je linkte, kan ik je jammer genoeg weinig informatie geven, want dat is geen site/product dat van ons, BNP Paribas Fortis, is, maar wel van BNP Paribas UK. Het lijkt me ook te gaan om een product bedoeld voor ondernemers. Heb je een een bedrijf dat banden heeft met het Verenigd Koninkrijk, dan raad ik je aan om de Engelstalige bank te contacteren via deze pagina: https://globalmarkets.bnpparibas.com/gm/features/contactUs.html?v40

Beste YannickB,

Sorry maar ik vrees dat ik de mensen bezighoud.  Als je een kluis huurt en je verhuist dus naar het buitenland, hoe gebeurt dan de verhuis van de inhoud van je kluis?  Als je dat zelf moet doen, dan is het opgelost.  Dan neem ik alles mee in het vliegtuig en ga ter plaatse naar een andere bank.  We hebben het hierover al gehad.

Ik kan mijn verzoek om uitleg verder zetten en als ze geen goesting hebben om te antwoorden tja, dan laten ze het maar.  Vooral vroeger moest je in Bulgarije soms een zaak beginnen om er een vakantiehuisje te kopen.  Helaas was dat dat bij mij niet het geval. Op dat moment zelf leek het wèl praktisch.

 

Reputatie 7

Dag Monique,

Wij werken voor kluizen niet samen met andere banken of bedrijven en kunnen de inhoud van jouw kluis niet verplaatsen.

Als je een kluis wilt sluiten, of er iets uit wilt halen, dan kan je dat steeds doen. Wij hebben zelf geen toegang tot de inhoud. Ik kan je vrees ik ook geen enkele info geven over de situatie in andere banken, ook niet over een andere tak van BNP Paribas. Wij hebben enkel zicht op info, diensten en producten van BNP Paribas Fortis België.

Oké.  Het was dus maar een illusie dat BNP Paribas sinds een zekere datum is beginnen opereren in zoveel landen van de wereld.  Op bankwijzer.be zijn jullie niet de beste bank als ik mij goed herinner.  Waren jullie misschien de beste bank om er te gaan werken dan?

Reputatie 7

De BNP Paribas Groep is inderdaad actief in verschillende landen, maar een bank in het ene land heeft geen toegang tot de rekeningen en gegevens van klanten bij een bank in een ander land. Ook al vallen we allemaal onder dezelfde groep.

BNP Paribas Fortis biedt enkel rekeningen en andere producten aan in België. Je kan bij ons klant zijn zonder in België te wonen, maar er is geen link met een ander departement van de BNP Paribas Groep in een ander land.

Ook de producten, diensten en software die in verschillende landen aangeboden worden, kunnen verschillen van land tot land.

Reageer