Beantwoord

mailtje ontvangen om kaart te vernieuwen ??

  • 6 april 2019
  • 1 reactie
  • 985 Bekeken

Ik ontving enkele dagen geleden volgende email :

Beste klant,

BNP Paribas Fortis introduceert de vernieuwde NFC-2 bankkaart. U ontvangt hier per e-mail bericht over, omdat uw huidige bankkaart automatisch zal verlopen over 7 dagen (na dagtekening van deze e-mail). Dat houdt in dat het na woensdag 10 mei niet meer mogelijk is om transacties te verrichten. De huidige bankkaart waar u (nog) gebruik van maakt is niet langer up-to-date. Om fraude te voorkomen, verplicht BNP Paribas Fortis al haar klanten om de nieuwe NFC-2 bankkaart aan te vragen.

Voordelen van de vernieuwde bankkaart:

Vervanging bankkaart geheel gratis
Uw bankkaart wordt milieuvriendelijk vervangen
Uitgerust met een nieuwe chip (4096 bit encryptie)
U bent beschermd & verzekerd tegen phishing, malware en skimming.
U heeft nog een week de tijd om kosteloos uw vernieuwde bankkaart aan te vragen.

VRAAG : Is dit echt of is dit fraude ??
icon

Beste antwoord van YannickB 6 april 2019, 15:58

Dag Peter,

Het is een fraude mail; wij zullen je nooit via e-mail contacteren met de vraag om zelf stappen te volgen om je kaart te vervangen en we zullen je ook nooit vragen om persoonlijke gegevens te delen. 🙂

In dit artikel vind je alvast alle info over hoe je om kan gaan met phishing/fraude: Opgelet voor phishing e-mails
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Dag Peter,

Het is een fraude mail; wij zullen je nooit via e-mail contacteren met de vraag om zelf stappen te volgen om je kaart te vervangen en we zullen je ook nooit vragen om persoonlijke gegevens te delen. 🙂

In dit artikel vind je alvast alle info over hoe je om kan gaan met phishing/fraude: Opgelet voor phishing e-mails

Reageer