UPDATE

Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019

  • 6 December 2019
  • 70 reacties
  • 10079 Bekeken
Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019

Toon eerste bericht

70 reacties

Als ik dat hier allemaal lees lijkt de nieuwe app eerder een te mijden valkuil 

 

Dus best wachten tot de leerling-tovenaars de problemen onder controle krijgen om het paswoord te vervangen door een vijfcijferige pincode

 

Trouwens hoe is het mogelijk een nieuwe versie in te voeren zonder die eerst grondig te testen en te evalueren

Reputatie 6

Hey @jdbbel ,

 

Deze update is uiteraard eerst uitgebreid getest alvorens we deze hebben uitgebracht. 

Binnenkort zal je enkel de mogelijkheid hebben om de code te activeren, en niet meer de optie om nog met je wachtwoord aan te melden.

Ik raad je toch aan om deze code te activeren. Bij het grootste deel van de klanten werkt dit vlotter dan voordien!

 

Groetjes,

Lieze

ja, ‘binnenkort’ ??? ik zou graag horen tot wanneer … en wachten tot het gegarandeerd vlot werkt …

 

Reputatie 6

Hey @jdbbel ,

 

Vanaf eind deze maand a begin februari zal je enkel met de code kunnen inloggen!

 

Groetjes,

Lieze

Reputatie 7

Hallo iedereen,

We lanceerden net een update voor de app (op zowel iOS als Android) die verschillende verbeteringen met zich meebrengt. Kunnen jullie die installeren en me iets laten weten als er nog foutmeldingen verschijnen?

Alvast bedankt!

Hallo iedereen,

We lanceerden net een update voor de app (op zowel iOS als Android) die verschillende verbeteringen met zich meebrengt. Kunnen jullie die installeren en me iets laten weten als er nog foutmeldingen verschijnen?

Alvast bedankt!

Net geüpdatet en proberen betalen via Bancontact,
scannen QR code lukt,
ingeven vingerafdruk lukt,
draait even,
daarna krijg ik een rood kruis met melding “Technische fout Gelieve het later opnieuw te proberen”
Website handelaar blijft draaien:
 

 

?????????????????????  weinig hoopgevend !!

 

Reputatie 7

@jdbbel, Heb jij de update kunnen installeren en heb jij ook nog steeds een probleem?

@s.mabrouk Bedankt voor de info, Ik volg het meteen verder op.

ik ben er nu in geslaagd ,om na het downloadenb van de nieuwe versie mijn code aan te maken

 

Reputatie 7

@jdbbel Bedankt! Ik ben blij om dat te horen.

ook op mijn tweede smartphone is het gelukt. Na lang aarzelen heb ik de stap gezegd, hopelijk zal ik mle niet beklagen gezien het rampenparcours op deze site

 

en wat als ik mijn pincode wil wijzigen ???

 

ik heb twee bankaarten (voor 2 rekeningen) maar ik kon w<el niet kiezen welke t egebruiken om de pincode aan te maken

 

Is er nergens te vinden wat en hoe het allemaal moet ???

(zonet dit berichtje apart gepost als conversatie - maar hier is het meer op zijn plaats. Excuus voor het twee maal posten) 

Bij de introductie van ItsMe was het marketing verhaal dat geen aparte kaartlezer meer nodig was om te authenticeren (inloggen) of te tekenen (betalingen boven limiet) bij gebruik van Easy Banking - de GSM had je toch altijd bij. 

Dat was vooral handig bij het gebruik van de Easy Banking smartphone App op diezelfde GSM

Nu ItsMe weer afgeschaft is voor inloggen op de Easy Banking App (smartphone), dient men in te loggen met een 5-cijferige code - tot daar geen probleem.

Maar om betalingen te doen boven een limiet (met je smartphone), betalingen die je tot nu toe kon ondertekenen via ItsMe … heb je dus weer die goede oude kaartlezer nodig, waarvan gezegd werd dat die op de schop kon ?

Dat vind ik wel heel kras. En ook het feit dat BNP dit “vergeten te vermelden” is in de communicatie die BNP rondgestuurd heeft om te melden dat ItsMe zou vervangen worden door een 5-cijferige code (maar dus enkel om in te loggen, niet om te ondertekenen).

Dat is dus wat men een stap terug noemt (in stilte). Zeer ontgoochelend. Vanaf nu weer kaartlezer mee op reis.

Reputatie 7

@jdbbel je code kan je wijzigen door bij het aanmelden te drukken op Code vergeten of door eens je bent aangemeld te drukken op de strepen onderaan rechts, vervolgens te kiezen voor Instellingen en tot slot voor Easy Banking-code wijzigen.

 

Wat je debetkaart betreft; op Easy Banking (App en Web) heb je altijd de debetkaart nodig waarmee je je profiel hebt aangemaakt.

Weet je niet meer welke kaart dat is, dan vind je een deel van het kaartnummer door bovenaan rechts op het aanmeldscherm te drukken op de drie punten en dan te kiezen voor Profielgegevens. Je kan ook nadat je hebt aangemeld opnieuw drukken op de drie strepen, kiezen voor Instellingen en kiezen voor Profielgegevens. 

Het nummer moet overeenkomen met het nummer op je debetkaart. Die kaart heb je nodig voor alle handelingen in dat profiel, bijvoorbeeld ook voor overschrijvingen vanaf een andere zichtrekening.

ja, handelen en nadien nadenken, update lanceren zonder GRONDIG testen en evalueren….

 de eindgebruiker = de klant is het kind van de rekening...

het wordt allemaal nog meer gecompliceerd ipb van praktischer en eenvoudiger

Reputatie 7

@hata Moest je effectief een overschrijving bevestigen via kaartlezer? Zo ja, kan je me dan meer info over de verrichting sturen via een privébericht? dat kan door op mijn naam te klikken en dan te kiezen voor Stuur bericht.

De bedoeling van de Easy Banking-code is net om ervoor te zorgen dat je kan aanmelden en verrichtingen kan bevestigen met zowel vingerafdruk (en FaceID op iPhone) en die code.

De limieten liggen alvast op 500 EUR per rekening per dag voor vingerafdruk en FaceID en op 5.000 EUR per rekening per dag voor de Easy Banking-code.

Alle verschillende limieten kan je ook hier vinden.

Reputatie 7

@jdbbel Wat het wijzigen van de code betreft en het systeem met de kaart, dat is hetzelfde systeem als met het paswoord. Het verschil is dat het wachtwoord van maximaal 20 tekens werd vervangen door een code van 5 cijfers en dat je minder snel je kaartlezer nodig hebt.

Zijn er specifieke zaken die je omslachtig vindt, of is er info die je graag makkelijker zou willen vinden? Dan zorg ik dat dat bij de juiste mensen terechtkomt.

 

Wat de problemen betreft heb je volkomen gelijk. We hebben onze app getest en de foutmeldingen doken tijdens de testfase niet op, maar dat neemt niet weg dat het voor jou en voor de anderen op z’n zachtst gezegd enorm vervelend is. 

Mijn collega’s en ik volgen alle meldingen nauwgezet op en ook onze ontwikkelaars blijven zich inzetten om te zorgen dat de huidige bugs opgelost raken en dat dit in de toekomst niet nogmaals gebeurt.

ter info: ik heb zonder problemen een m-ticket kunnen kopen voor de lijnen en betalen via easy banking met de vijfcijfer pincode

Reageer