UPDATE

Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019

  • 6 December 2019
  • 70 reacties
  • 11480 Bekeken
Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019

Toon eerste bericht

70 reacties

Hey @De Houwer ,

Bij sommige toestellen wordt de code automatisch ingevuld, waarna meteen het scherm verschijnt om de Easy Banking code te kiezen. Kan het zijn dat je op dit scherm de sms-code probeert in te vullen? Deze code dient te verschillen van de sms-code, waardoor hij inderdaad een foutmelding zal geven als je toch de sms-code invult.

Groetjes,

Lieze

@YannickB Dit was eenmaal per sms. Ik wil hier mee zeggen dat telkens ik mijn vader zijn telefoon nummer ingaf de code kreeg en telkens de melding dat de code verkeerd was.

Reputatie 7

@De Houwer 

Hoe vaak werd je gevraagd om de sms-code in te voeren? Was dat eenmaal per sms of meerdere malen?

Ik heb bij mijn vader geprobeerd om de 5 cijferige code aan te maken maar telkens na het krijgen van de Code via SMS krijg ik een melding Code niet correct: De ingevoerde code is fout. Ik heb de app volledig verwijderd, telefoon terug opgestart en de app terug geïnstalleerd maar krijg telkens dezelfde fout. Na deze laatste kan ik de App niet meer installeren.

Reputatie 7

Bedankt om het me te laten weten @Patrickvb 

Ik stuur je zo meteen een privébericht om wat info over je toestel te verzamelen zodat ik het kan laten onderzoeken.

Beste

onmogelijk te scrollen in de pop-up!

Witte kader wordt na ‘weigeren’ afgebroken.

Toestel opnieuw starten helpt evenmin.

 

 

Reputatie 7

@Patrickvb 

Klopt, er ontbreekt inderdaad een knop ‘Aanvaarden’. Die moet net onder ‘Weigeren’ staan. Heb je de indruk dat het witte kader afgebroken wordt, of kan je nog naar beneden scrollen?

Kan je proberen om je toestel eens volledig uit- en opnieuw in te schakelen?

Dit is alvast hoe het er (ongeveer) uit zou moeten zien:

 

 Blijkbaar blokkeert de app het maken van een screenshot.

 

Ik log in met de code, kies voor instellingen, dan vingerafdruk, kies dan vingerafdruk activeren, (virtueel knopje naar rechts), dan verschijnt pop-up 'Belangrijk'.

Onderaan zijn er 2 mogelijkheden:

  • algemene voorwaarden
  • Weigeren

Eerste optie is link naar webpagina, tweede optie stuurt je terug naar scherm met 'vingerdruk activeren'.

Dus terug naar af.

Denk dat in pop-up een optie ontbreekt in de zin van 'doorgaan' of iets dergelijks.

Reputatie 7

@Patrickvb Kan je me zeggen wat er precies gebeurt als je de vingerafdruk wilt activeren. Kan je eventueel een screenshot sturen naar community@bnpparibasfortis.be? Je vingerafdruk activeren is sinds de update namelijk makkelijker geworden dan tevoren. Je blijft in de app en je moet enkel bevestigen met je code, niet meer met je kaartlezer.

 

@hod De code zal binnenkort inderdaad verplicht worden. Wat de veiligheid betreft hebben we vooral achterliggend heel wat extra maatregels getroffen.

Is dit nu verplichtend of zal het verplicht worden in de toekomst.

Ik beschouw een 20 karakters tellend paswoord nog altijd veiliger dan een vijfcijferige pincode.

Gebruiksgemak primeert niet altijd op veiligheid

Code aangemaakt.

Wil nu gebruik van vingerafdruk weer activeren, maar pop-up verschijnt met 2 opties: weigeren of doorklikken naar website.

Bijgevolg onmogelijk de vingerafdruk te activeren.

De app is momenteel teleurstellend!

Reputatie 7

@BartJ  

Ik heb je probleem ook langs onze kant geseind en we bekijken of we zelf ook iets kunnen doen. Je ontvangt van mij zo meteen een privébericht om wat meer info te verzamelen.

Reputatie 7

@BartJ @ava4ever 

Op het telefoonnummer zijn we normaal gezien voorzien. Het zou niet uit mogen maken of je een gsm-nummer met of zonder ‘nul’ invoert. :slight_smile:

 

Wat we in het verleden wel bij gelijkaardige functies hebben gemerkt, is dat bij sommige telecomoperatoren een optie kan ingeschakeld worden om commerciële berichten te blokkeren. Dat kan er helaas ook voor zorgen dat je geen berichten van verkorte nummers ontvangt (de 8667 in ons geval).

ja natuurlijk

Ik begrijp dat je een beetje boos bent, check toch maar even het ingegeven nummer 32.…

Staat het nummer niet rood gemarkeerd ? 
Hier lukt het wel van de eerste keer.Benieuwd of er nog reactie komen.

Succes

ja natuurlijk

Heeft U wel het juiste gsm nummer ingegeven?

START naar 8667 heeft niet gewerkt.

dus maar een case ge-opened bij mijn mobiele provider.

Reputatie 7

Dag Bart,

Dat is inderdaad vervelend. Kan je proberen om START naar 8667 te sturen en nadien nogmaals te proberen om de code aan te maken?

Helpt dat niet, dan raad ik je aan om via je telecomoperator na te gaan of er berichten langs hun kant geblokkeerd werden. De activatie-sms wordt dus verzonden vanaf het nummer 8667.

ik heb nu al zeker 5 keer geprobeerd om de code aan te maken in de app ( bij iedere login word je daaraan herinnerd).

echter ik kan de registratie nooit beeindigen omdat ik na het ingeven mijn gsm nummer nooit een sms ontvang en dus niet verder kan.

 

 

Eindelijk zijn ze ook op de kar gesprongen, ruim te laat. 

Reageer