UPDATE

Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019

  • 6 December 2019
  • 70 reacties
  • 11458 Bekeken
Ontdek de Easy Banking-code - Easy Banking App update 05/12/2019
Reputatie 7

Dag Community,

We lanceerden zonet een nieuwe update voor Easy Banking App die enkele nieuwe functionaliteiten introduceert. Lees: de Easy Banking-code

 

Wat is de Easy Banking-code?

Het gaat om een code van vijf cijfers die je wachtwoord van Easy Banking App vervangt.

Dankzij de Easy Banking-code kan je je niet alleen aanmelden, je kan er ook overschrijvingen tot 5.000 EUR mee bevestigen en je kan de code inzetten om een betaling via Bancontact uit te voeren. Zo heb je dus nog minder je kaartlezer nodig!

Gebruik je momenteel je vingerafdruk of Face ID om aan te melden? Prima! dat blijft gewoon mogelijk. Meer nog, je kan vanaf nu ook overschrijvingen tot 500 EUR per dag/per rekening op die manier bevestigen.

 

Meer info vind je alvast ook in onze FAQ.


70 reacties

Reputatie 7

@Kurt1975 

Bedankt voor de info. Ik laat het meteen nakijken. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dan ook nog kunnen proberen om de app te verwijderen, je toestel herop te starten, de app opnieuw te installeren en nogmaals je toestel herop te starten?

Hallo,

 

ook bij mij problemen met het inloggen op de app na de update van de 5cijferige code, voordien werkte alles prima. Ik krijg nu ook constant een technische fout “label.clienteerror.app.EBA0001. Heb gebeld naar het call center, cockies verwijderd zoals gevraagd, alle toepassingen uitgeschakeld, gsm uit geschakeld en weer aan en probleem blijft bestaan. Gisteren ook de hele app verwijderd en weer geïnstalleerd maar niks brengt soelaas. Ook nu net m’n profiel verwijderd in de app en weer aangemaakt maar nada...

Graag naar dit probleem kijken en oplossen want is heel vervelend en niemand kan helpen lijkt het.

 

Mvg

Peggy

Reputatie 7

@Peggy1972 

Ik geef het meteen voor je door. Van zodra ik meer info heb,  laat ik je hier iets weten.

heb de app nogmaals verwijderd ook nu, stapjes gevolgd die jij gesuggereerd had maar kan nu zelfs niet meer aanmelden op de app. Weet niet of deze info helpt maar wil het toch graag even meegeven.

 

Mvg

Peggy

Hey @Peggy1972 ,

Krijg je dezelfde foutmelding, weer EBA0001?

Groetjes,

Lieze

via Google kwam ik in dit topic terecht.
Hier ook voortdurend label.clienteerror.app.EBA0001” wanneer ik probeer te betalen via Bancontact.
Af en toe lukt het wel, dan zegt de BNP app dat het mislukt is, maar de website van de handelaar meldt dan toch “betaling geregistreerd”.
Ook gewoon aanmelden in de app verloopt niet vlot meer, ik krijg voortdurend technische fouten, een aantal pogingen later lukt het dan wel weer.
Ik betaal tegenwoordig vaker opnieuw met kaartlezer dan via de app.
Feedback wordt geapprecieerd.
Gr,
S.

Reputatie 7

@Kurt1975 @Peggy1972 @s.mabrouk 

Kunnen jullie me volgende info geven? Op basis daarvan kan onze IT iets gerichter zoeken naar de oorzaak:

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app:
  • De volledige foutmelding die verschijnt (als je die in een eerder bericht nog niet gaf):

De versie van Easy Banking App vind je door bovenaan rechts op het aanmeldscherm te drukken op de drie punten en dan te kiezen voor ‘Over deze app’. De meest recente versies zijn 25.0.7 voor iOS en 25.0.16 voor Android. Heb je een oudere versie, dan raad ik je aan om alvast ook nog even te updaten.

Alvast bedankt!

Bedankt Yannick, 

  • 02/01/2020 ± 11h45
  • Huawei Mate 10 Lite
  • Android 9
  • v25.0.16
  • label.clienteerror.app.EBA0001

Net om 12h21 bij het openen van de app “excuseer ons voor het ongemak, maar door een technische storing…. EBA0001”

Alvast bedankt voor feedback!
S.

alweer mislukt via Bancontact (12h35)

  • QR code scannen werkt 
  • 5-cijferige code invoeren lijkt te werken
  • Draait even waarna er een rood kruis verschijnt in de app + “Technische fout Gelieve het later opnieuw te proberen”
  • Ik word terug naar de website van Worldline geredirect:

Na 4x proberen wordt het kaartlezer vanavond.

Reputatie 7

@s.mabrouk 

Bedankt voor de info. Ik heb het doorgegeven en hou je op de hoogte.

Hey @De Houwer ,

Bij sommige toestellen wordt de code automatisch ingevuld, waarna meteen het scherm verschijnt om de Easy Banking code te kiezen. Kan het zijn dat je op dit scherm de sms-code probeert in te vullen? Deze code dient te verschillen van de sms-code, waardoor hij inderdaad een foutmelding zal geven als je toch de sms-code invult.

Groetjes,

Lieze

@LiezeH,

De sms code wordt inderdaad automatisch ingevuld maar geeft direct de foutmelding “Code niet correct”. Ik krijg geen 2de schermte zien.

Groetjes,

Davy

Reputatie 7

@De Houwer

Dankjewel voor de informatie Davy.

Kan je op het toestel van je vader de instellingen voor datum en tijd even nakijken? Die moeten overeenkomen met de plaats waar het toestel zich bevindt. Bijvoorbeeld voor België GMT+1/CET - Brussel + het juiste uur. 

Meestal is het ook makkelijker om in te stellen dat datum en tijd automatisch beheerd moeten worden.

 

Op iPhone/iPad kan je dat alvast zo nakijken en aanpassen:

  • Open de instellingen van het toestel.
  • Ga naar ‘Algemeen’ en kies ‘Datum en tijd’
  • Schakel bij voorkeur de optie ‘Stel automatisch in’, in.

Heb je een Android-toestel, dan mag je me altijd het merk, het model en de versie van Android bezorgen. dan zoek ik de juiste stappen voor je op.

@YannickB ,

 

De oplossing was de datum en tijd correct zetten. Door één of andere reden stond deze niet meer correct. Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groetjes,

Davy

Reputatie 7

@De Houwer 

Met alle plezier gedaan! Laat het zeker weten moesten er toch nog problemen opduiken.

Hallo Yannick,

 

bij deze mijn gegevens:

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen: nu net, 05/01/2020 om 15.37
  • Het merk en model van je toestel: Honor 6X
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt: 8.0.0
  • De versie van onze app: v25.0.16
  • De volledige foutmelding die verschijnt (als je die in een eerder bericht nog niet gaf): label.clienteerror.app.EBA0001 en technisch probleem, gelieve later nog eens te proberen.

voordat we moesten gaan werken met de 5cijfercode werkte alles prima, pas sinds die update gaat het fout.

Bedankt om hiernaar te kijken, is zeer vervelend en bijna onmogelijk te gebruiken! Wou van de week nog een betaling met een qr code doen maar raakte niet eens ingelogd.

Mvg

Peggy

Reputatie 7

Bedankt Peggy, 

Ik heb het doorgegeven en we zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.

@s.mabrouk

Bedankt voor de info. Ik heb het doorgegeven en hou je op de hoogte.

Net nog eens geprobeerd, in een webshop werkte het onmiddellijk.
Bij mijn energieleverancier nog steeds dezelfde fout.

En hopla...daar gaan we weer.

Poging tot inloggen: Fout code EBA0001.

Hallo Fortis, hoe lang blijft dit nog duren?

Reputatie 1

Dag @Patrickvb 

Kan je me de volgende gegevens bezorgen?

  • Het tijdstip van de laatste poging waarbij de foutcode verscheen:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app:
  • De volledige foutmelding die verschijnt (als je die in een eerder bericht nog niet gaf):

Alvast bedankt!

Jullie hebben wel heel veel belangstelling in mijn gsm! Hoeveel keer moet je de configuratie doorsturen?

Het is dus nog steeds een Moto G5 plus met android 8.1.0. Tijdstip van foutbericht: 10:00 en een beetje.

Laatste versie app. geinstalleerd.

En al de hier tot in den treure vernoemde suggesties zijn al uitgevoerd: app herinstalleren, profiel verwijderen en opnieuw instellen, toestel herstarten, enz.

Vandaag ook een aantal keer mislukt op 2 verschillende websites…
Uiteindelijk betaling niet kunnen uitvoeren.

Hallo,

 

ik weet niet of er iets verandert is maar voor mij werkt de app weer normaal! Als’t goed is mag’t ook gezegd worden hé, eerlijk is eerlijk.

 

Hoop dat het zo blijft.

 

Mvg

Peggy

net geprobeerd, nog erger hier, eerst kan ik geen QR code scannen wanneer ik op Bancontact tik, ik krijg direct “Technische storing”
2de poging kan ik de QR code scannen, fingerprint werkt niet (werkt in alle andere apps wel normaal), ik voer 5 cijferige code in, ik krijg volgende op site van de handelaar:
 

daarna sluit de Easy Banking app zichzelf af, na een tijdje time-out op website handelaar:
 

 

Beste,

Ook ik heb problemen na het installeren van jullie “ nieuwe 5 cijferige “ aanmeldprocedure.

Daarvoor nooit géén problemen.

Ik kan mijn 5 cijfers ingeven maar vlieg daarna continue uit de App.

Zeker al een keer of 4 de App verwijderd, toestel compleet uitgeschakeld en opnieuw begonnen.

Het lukt dan na de eerste aanmelding wel om in de App te werken maar als je bv 1u later naar de App gaat dan lukt het niet meer.

Hopelijk hebben jullie een OPL?

MVG

 

 

Reputatie 7

@Peggy1972 Ik ben blij om dat te horen. :slight_smile: We blijven het alleszins wel opvolgen, want we krijgen nog steeds meldingen van dezelfde foutcode binnen. Aarzel niet om het te laten weten als je toch nog problemen ondervindt.

 

@s.mabrouk Bedankt voor de update. Ik heb het toegevoegd aan je eerdere info en onze ontwikkelaars zoeken volop naar een oplossing.

 

@Sté 

Kan je me onderstaande info geven?

  • Verscheen er een foutmelding en -code? Wat was die exact?
  • Het tijdstip en de datum van de laatste keer dat het fout liep:
  • Het merk en model van je toestel:
  • De versie van Android of iOS die je gebruikt:
  • De versie van onze app:

Alvast bedankt!

Reageer