Oplichting bitcoin

  • 22 September 2021
  • 1 reactie
  • 272 Bekeken

Begin januariheb ik mij laten verleidenop op Bitcoin te spelen. Mijn eerste betaling was toen 250€. Paar dagen later bellen ze mij op om te zeggen dat ik 1000€ zou storten on nog meer winst te maken en betere voorwaarden te krijgen. Ik doe dit met alle gevolgen van dien. Enkele dagen later lees ik op het internet dat dit over een frauduleuse firma gaat. Ik probeer dan een terugave. Opeens gaat er 1250€ van mijn account. Ze vertellen mij dat dit bedrag terug zou gaan naar mijn Visa kaart. Nu maanden verder is dit nooit niet gebeurd. Enkele weken geleden heb ik contact gehad met die firma. Om mijn geld terug te krijgen zou ik een Chargeback moeten doen. Dit is een beweging dat effectief bestaat. Dit zou een manier zijn om zo mijn geld terug te krijgen. Watik nu vrag is of jullie dit kunnen oplossen?


1 reactie

Reputatie 7

Hallo @Seph,

Dit lijkt inderdaad om fraude te gaan. Ik raad je aan om de betrokken kaart zo snel mogelijk te laten blokkeren door Card Stop te bellen via 078 170 170. Nadien dien je klacht in te dienen bij de politie en hen een PV op laten stellen.

Als je de betalingen uitvoerde met een kredietkaart, dan kan je ze nadien betwisten via https://www.mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html.

Gebruikte je een debetkaart of voerde je overschrijvingen uit, dan raad ik je aan om ons te bellen via Contact onderaan in Easy Banking Web of via 02 762 60 00 eens je de PV hebt.

Reageer