Beantwoord

Oud ASLK spaarboekje

  • 21 February 2022
  • 2 reacties
  • 1565 Bekeken

Beste,

 

bij het opruimen van mijn overleden ouder, heb ik twee spaarboekjes gevonden op mijn naam. Het eerste is het oudste en geperforeerd. Het tweede boekje is niet geperforeerd en stopt in 1977. Kan ik dit boekje nog binnenbrengen en het tegoed bedrag recupereren na al die tijd?
 

vriendelijke groeten’

Eric Dekort

icon

Beste antwoord van JillH 21 February 2022, 16:26

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Dag @Eric Dekort ,

 

we hebben jouw persoonlijke gegevens (adres) uit je bericht verwijderd, aangezien dit een openbare website is (voor iedereen zichtbaar) en we altijd afraden om persoonlijke gegevens (bv. adres, bankgegevens) online te publiceren.

Omdat het om een oude rekening gaat waar vermoedelijk zeer lange tijd niets mee gebeurd is, raden we je aan om eerst via de overheid na te gaan of het ondertussen niet om een slapende rekening gaat. In dat geval werd het geld dat erop staat namelijk naar de Deposito- en Consignatiekas overgemaakt. Je kan dat laten nakijken, en het geld opvragen, via deze site: https://financien.belgium.be/nl/betalingen/slapende-tegoeden

Vind je via die weg niets, dan raden we je aan om een afspraak met een kantoor in jouw buurt te maken zodat we op basis van jouw identiteitsgegevens die oude ASLK rekening kunnen opzoeken. Je kan een afspraak maken via ons online formulier of door te bellen naar 02 762 60 00.

 

Fijne dag verder,

 

Jill

 

 

 

 

 

 

Dank u wel voor het snelle antwoord. 
 

Reageer