Beantwoord

Oud spaarboekje

  • 6 July 2020
  • 1 reactie
  • 1253 Bekeken

Beste,

Na het overlijden van mijn vader Kravanja Branko hebben we een oud spaarboekje gevonden waarvan we niet op de hoogte waren. Het rekening nummer is nog van de ASLK bank.

Graag zouden we willen weten of deze rekening nog bestaat omdat we geen bewijzen hebben dat deze is afgesloten. De eerste verrichting dateert van 10.01.1995 en de laatste van 08.01.2001.

Hopelijk kunnen jullie hier een antwoord op geven of ons eventueel verder helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

 

Guido Kravanja

icon

Beste antwoord van YannickB 7 July 2020, 08:01

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Guido,

Mijn oprechte deelneming voor het verlies van je vader.

Ik heb voor de zekerheid het rekeningnummer uit je bericht verwijderd, want dit is een publieke site. Persoonlijke en bancaire info deel je best nooit zomaar via het internet.

Via deze website heb ik geen toegang tot rekeningen, maar omdat je aangeeft dat de laatste verrichting dateert van 2001, vermoed ik dat het om een slapende rekening gaat.

Dat wil zeggen dat er minstens 5 jaar lang niets met de rekening is gebeurd en geen contact met ons is geweest. In dat geval zijn banken verplicht om het geld over te maken naar de overheidsdienst ‘Slapende rekeningen’.

Je kan dat opzoeken via deze website. Je kan proberen om aan te melden met je elektronische ID of met Itsme, maar ik vermoed dat je een schriftelijke aanvraag zal moeten indienen, omdat het gaat om een rekening die op naam van je vader stond.

Wordt er via die overheidsdienst niets gevonden, dan raad ik je aan om ons te contacteren via 02 762 60 00 en een afspraak te maken op het dichtstbijzijnde kantoor. Als je met een notaris werkt, dan kan je de rekening ook aan hem of haar vermelden zodat dit in het nalatenschap kan opgenomen worden.

 

Reageer