Beantwoord

payconic/bancontact

  • 10 September 2020
  • 6 reacties
  • 353 Bekeken

hallo,

 

Mijn vraag is tweeledig:

  1. als ik een betaling wil ontvangen met payconic, loopt alles vlot tot de betaler zijn/haar code ingeeft en ik de melding krijg dat de betaling mislukt is en opnieuw met proberen, wat uiteindelijk ook niet lukt
  2. als ik een betaling wil ontvangen via bancontact, dan krijg ik dat automatisch op mijn persoonlijke rekening, terwijl ik het op de rekening van de zaak wil hebben. Hoe verander ik dat?

Greet

icon

Beste antwoord van Anonymous 17 September 2020, 14:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
  1. Met Payconiq is het nog steeds huilen met de pet op, in ieder geval in de combinatie BNP-Paycomiq. En bij BNP zegt men: “Wij zijn het niet, ‘t is Paycomiq”, En bij Paycomiq doet de telefonische hulplijn geen technische zaken, en een bericht sturen naar support@paycomiq.be resulteert in louter robotmatige antwoorden. Tem gronde, u krijgt de foutmelding omdat uw BNP-rekening niet aan Paycomiq gekoppeld werd. Maar ook elke poging tot koppelen eindig steevast met een foutmelding.

     

  2. Waarschijnlijk omdat enkel uw debetkaart aan de ‘Bancontact’ werd gekoppeld. Overigens wordt Bancontact binnen afzienbare tijd vervangen door Paycomiq, het zal dus bang afwachten worden.

Hey @Ranonkel ,

Indien je hinder ondervindt met ons gedeelte van Payconiq, raad ik je aan de app Payconiq by Bancontact te installeren. Wij werken echter ook zo snel mogelijk aan een oplossing voor de hinder die gemeld wordt.

Het is niet mogelijk om een professionele kaart te koppelen aan het particulier gedeelte van Payconiq. Voor hun diensten voor professionele klanten, neem je best eens een kijkje op de website van Payconiq.

Groetjes,

Lieze

Reputatie 2

Hey @Ranonkel ,

Indien je hinder ondervindt met ons gedeelte van Payconiq, raad ik je aan de app Payconiq by Bancontact te installeren.

 

Mens-lieve-deugd, ik heb dat spul al minstens vijftig maal geherinstalleerd. Maar ‘t is dit en dat en altijd wat. Met bovendien

  • Een totaal incompetente telefoonhulp, want men is daar onbevoegd voor technische zaken (naar hun zeggen)
  • Idem dito voor support@payconiq.be , waar men tot niet veel meer in staat te zeggen hun boeltje nog maar eens te herinstalleren. En ook hier is weer gebleken dat men bij support@payconiq.be niets, maar dan ook helemaal niets van de technische zaken afweet.

En het gevolg is dat men steeds weer van puntje naar paaltje wordt gestuurd. ‘t Is een echte schande. BNP had er beter aangedaan een eigen FNC- en QR-app te ontwikkelen. 

Overigens, onder een ander onderwerp staat mijn uitgebreid  expose te lezen over de handel en wandel bij Payconiq.

Terloops, de beta-app heeft nog steeds noch FNC- noch QR-optie. Niet zo verwonderlijk met Payconiq in het spel.

Hey @Krisje ,

Ik raad je aan je feedback door te geven aan Payconiq. Wij zijn niet verantwoordelijk voor hun dienstverlening en app.

Onze Bèta app wordt momenteel nog opgebouwd, dus bevat nog niet alle functies. Stap per stap zullen deze worden toegevoegd.

Groetjes,

Lieze

Lieze, bedankt voor je antwoord. Ik heb de app Payconiq by Bancontact reeds een tijdje geinstalleerd, dus daaraan kan het niet liggen. Ondertussen heb ik ook via de bank een professionele payconic aangevraagd, dus dat komt ook in orde. 

 

mvg,

 

Greet

Hey @Ranonkel ,

Ondervind je ook hinder via die app, of enkel via het Bancontact gedeelte van onze app?

Groetjes,

Lieze

Reageer