Beantwoord

PDF problemen met Apple devices

  • 5 December 2021
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

Beste,

Ik heb problemen op een iMac en op een iPad tablet om via Easy Banking Web pdf’s te raadplegen, bijvoorbeeld voor uittreksels. Heb nochtans Acrobat Reader gedownload. Iemand anders signaleerde recent ook problemen te ondervinden om een pdf te raadplegen (waarin de bank advies geeft) in een beleggingscontract Serenity. Gebruikt ook een iPad.

In de “app” op iPad daarentegen heb ik geen problemen om pdf’s te raadplegen.

Het probleem situeert zich dus enkel bij Easy Banking Web. Zeer vervelend want uittreksels ivm beleggingen, effectenrekening kan je niet raadplegen via de app.

Is er een tip waardoor het opgelost raakt?

Bedankt 

Vriendelijke groeten

 

An Den Haese

icon

Beste antwoord van YannickB 6 December 2021, 11:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo An,

Op iPad kan je de rekeninguittreksels enkel raadplegen via Easy Banking App, niet via Easy Banking Web.

Op iMac zou het wel moeten lukken. Kan je me zeggen welke browser je daarop gebruikt (is dat bijvoorbeeld Safari?) en wat er precies gebeurt wanneer je een rekeninguittreksel of een ander pdf-bestand probeert te raadplegen of te downloaden?

Goedemorgen,

Op iMac gebruik ik Safari.

Als ik klik op een pdf van een uittreksels gebeurt er niets.

 

Wat de iPad betreft : wil dit zeggen dat ook andere pdf’s in Easy Banking Web niet raadpleegbaar zijn? 

 

Vriendelijke groeten

 

An Den Haese

Reputatie 7

Bedankt An!

Het hangt er wat vanaf hoe je de rekeninguittreksels raadpleegt. Al onze pdf-documenten worden gedownload naar jouw pc (en zijn dus niet beschikbaar via iPad), behalve de rekeninguittreksels wanneer je ze op een specifieke manier opent. Als volgt:

  1. Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  2. Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Mijn rekeninguittreksels.
  3. Klik in de lijst die nu verschijnt op het rekening- of productnummer waarvan je het uittreksel wilt bekijken.
  4. Klik op de naam van het rekeninguittreksel om het te openen.

Gebeurt er niets, dan staat vermoedelijk de pop-upblokkering van Safari aan. Je zou daarover normaal gezien een melding moeten krijgen. Via die melding heb je de mogelijkheid om pop-ups van onze site toe te staan.

Krijg je geen melding, dan kan je je pop-up blokkering zo beheren:

Op iMac:

  1. Open Safari.
  2. Klik in het menu bovenaan links op je scherm op Safari.
  3. Kies voor Voorkeuren.
  4. In het tabblad websites vind je opties om sommige of alle pop-upvensters te blokkeren.

Op iPad:

  1. Open de instellingen van je iPad.
  2. Scroll naar beneden tot je Safari ziet en tik deze optie aan.
  3. Vervolgens kan je de optie Blokkeer pop-ups in- of uit-schakelen.

Alle andere manieren om rekeninguittreksels of andere pdf-documenten te raadplegen, resulteren in een download. Dit is niet mogelijk op iPad. Op iMac zal je een bestand in je downloads-lijst en -map zien verschijnen.

 

Reageer