Beantwoord

phishing

  • 5 October 2020
  • 12 reacties
  • 751 Bekeken

Komen jullie tussen als ik slachtoffer ben van phishing?

icon

Beste antwoord van Anonymous 6 October 2020, 11:58

Bekijk origineel

12 reacties

Ik kreeg een bankkaart op 25 september en diezelfde dag kreeg ik ook een phishing sms waarbij er dan 500 euro van mijn rekening is gehaald . Volgens mij weten de fraudeurs wanneer er een nieuwe bankkaart word toegestuurd.

Reputatie 2

Volgens mij weten de fraudeurs wanneer er een nieuwe bankkaart word toegestuurd.

Fraudeurs verzenden tegenwoordig tienduizenden dergelijke berichten per dag. En u was gewoon een van die tienduizenden.

En aangezien het duidelijk lijkt dat u alle raadgevingen in dit verband in de wind geslagen hebt is de kans op compensatie nihil.

Hey @kevindc76 ,

Als je een PV hebt van de politie, kan je dit zeker doorgeven aan onze dienst.

Zo doen wij ons best om dit geld terug te halen.

Helaas kunnen wij hier geen garantie op geven, maar soms lukt dit wel.

Groetjes,

Lieze

De dag zelf nog ben ik het gaan aangeven bij de politie ,en heb de pv verstuurd naar het mail adres van Fortis, maar ik heb er geen vertrouwen meer in ik krijg nooit geen sms  en juist op die dag samen met de nieuwe bankkaart word ik gefished dus fraudeurs weten wanneer er een nieuwe bankkaart toekomt anders was ik hier NOOIT op ingegaan. Als de verzekering niet tussenkomt stop ik ogenblikkelijk mijn diensten t o v Fortis. Al jaren klant nooit geen miserie gehad en krijg een nieuwe bankkaart en tis miserie.

Mvg 

Bedankt voor de snelle respons 

Hey @kevindc76 ,

Ik kan je garanderen dat wij jouw persoonlijke gegevens nooit zullen doorgeven.

Dit zal toeval zijn. Er gaan tegenwoordig helaas heel veel phishingmails en -sms’en rond.

Enkel voor een MasterCard Gold ben je verzekerd tegen fraude. In alle andere gevallen gaan we uiteraard ook ons uiterste best doen om dit bedrag terug te krijgen en dit verder te laten onderzoeken.

Groetjes,

Lieze

Ook had ik om 10.30 een telefonische afspraak vandaag niemand die me opbeld... zit al 11 dagen nu zonder rekening!wat kan ik nog doen?

Hey @kevindc76 ,

Met wie had je precies een afspraak?

Hoe bedoel je dat je geen rekening hebt? Hebben mijn collega’s nog geen nieuwe kaart voor je besteld toen je ons contacteerde in verband met je fraudegeval?

Groetjes,

Lieze

Ik heb vorige week vrijdag een pincode ontvangen,maandag de nieuwe bankkaart gisterenavond heb ik 40 min moeten wachten om binnen te geraken ,omdat ik 11 cijfers nodig heb om de nieuwe kaart te activeren klantendienst vertelde me dat zij dit niet kunnen regelen dus maakt ze een afspraak vandaag telefonisch om 10.30 en nog steeds niemand gebeld.mijn rekening is al geblokkeerd sinds 25 september ik moet hier dringend opgeraken .

Mvg 

Binnen 2 weken heb ik  een weekje verlof maar ik kan niet nog 2 weken zonder rekening zitten .

 

 

Hey @kevindc76 ,

Mijn excuses voor het ongemak.

Normaal ontvang je bij de aanvraag van je rekening die activatiecode om de pincode vooraf te kiezen. Gebeurt deze afspraak via het Easy Banking Centre, dan ontvang je de dag erna een sms met deze code. Wordt er binnen de 7 dagen geen pincode gekozen, dan wordt de kaart nog niet geactiveerd opgestuurd met een automatisch aangemaakte pincode. Indien je nog geen Easy Banking Phone code hebt zal dit inderdaad enkel via het kantoor geactiveerd kunnen worden, om misbruik te voorkomen.

Ik raad je aan je kantoor te bellen of mailen en vragen wat er is misgelopen met je afspraak.

Groetjes,

Lieze

Ik ga deze rekening stopzetten ,100 %zeker dat jullie systeem of bpost gekraakt is het is onmogelijk dat ik juist dezelfde dag sms als de dag van de bankkaart ontvang !dit is zeker niet zomaar toevallig hoor er zijn 365 dagen op een jaar !!hoor nu juist ook dat jullie niet tussenkomen dus ik ben weg .

Mvg 

Hey allemaal,

Even ter aanvulling, dit zijn de volledige gegevens van de fraudeverzekering die gekoppeld is aan een MasterCard Gold:

“De verzekeraar neemt ten laste binnen de grenzen voorzien voor deze waarborg:

de vrijstelling die ATOS Worldline NV toepast bij de terugbetaling van de aankopen of geldafhalingen die op frauduleuze wijze werden verricht door een derde met de verzekerde kredietkaart na het verlies of diefstal en vóór de aangifte van verlies of diefstal van de verzekerde kredietkaart door de verzekerde bij CARD STOP op het nummer 078 170 170.”

Reageer