Beantwoord

phishing via sms ?

  • 3 November 2020
  • 16 reacties
  • 1224 Bekeken

vandaag toegestuurd gekregen via SMS 

 

icon

Beste antwoord van DanK 3 November 2020, 10:54

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1

Hallo Luc, bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad geen bericht van BNP Paribas Fortis. Wij zullen jou geen links sturen via sms of e-mail met de vraag om iets te ondertekenen met jouw kaartlezer.

 

Voor meer informatie over hoe je online fraude kan vermijden, kan je hier klikken.

Vandaag (19/11) volgend bericht ontvangen via SMS van nr. 32 493 65 12 43 :

BNPPARIBAS : de inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade 

Met vriendelijke groeten,

Martine Verheyen

Reputatie 7

Bedankt @Martine Verheyen 

We volgen het op. Mocht je nog berichten krijgen, dan mag je ze ook altijd mailen naar phishing@bnpparibasfortis.com.

Beste 

Ik heb gisterenavond ook onderstaande sms ontvangen 

 

Hey @VeerleV ,

Kan je dit bericht ook doorsturen naar phishing@bnpparibasfortis.com zodat dit meteen verder onderzocht kan worden?

Groetjes,

Lieze

Ik heb vandaag eveneens zo’n bericht ontvangen.

Ik heb echter wél op de link geklikt en zélfs mijn kaartnummer en klantnummer opgegeven. Toen “er ontbreken nog enkele gegevens” op mijn scherm verscheen begon het pas te dagen .

Onmiddellijk alles afgebroken en de ganse geschiedenis gewist. Ik heb dus niets ondertekend.

Is dit voldoende of hebben de ‘hackers’ toch de info die ze hebben gewild ?

ik heb deze morgen een sms gekregen met BNPPARIBAS: de inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade

 

ik heb het gedaan en ze hebben geld van mijn rekening kunnen nemen.

kunt mij zeggen wat ik nu moet doen

Reputatie 4
Badge +4

Dag @sultan

Heb je al Card Stop gecontacteerd? (078 170 170)

Ik raad je aan om morgenvroeg met het Easy Banking Centre in contact te komen, vanaf 07u00 zijn ze al bereikbaar. (02 762 60 00) 

Hopend op een goed eind. :pray:

Beste OguzhanB

 

Ik probeer al meermaals  Easy Banking Center te bellen maar ze nemen niet op.

Hey @sultan ,

Je contacteert inderdaad best eerst Card Stop. Dit zorgt ervoor dat er geen misbruik meer kan gebeuren op je rekening.

Eens dit is gebeurd, neem je best contact op met ons. Helaas is het momenteel heel druk. Moest je de mogelijkheid hebben, raad ik je aan deze namiddag of avond contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar tot 22 uur.

Groetjes,

Lieze

Hallo,

Ik heb ook een SMS gekregen van het nummer +32493655058, met de melding BNPPARIBAD: de inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade: 

https://bnp-be-easybanking.com

Reputatie 4
Badge +4

Dag @infap2 👋 

Zolang dat je er niet op hebt gereageerd met je bankkaart en kaartlezer is er geen gevaar. Indien wel, best de stappen hierboven beschreven volgen. 🙏

Neen ik heb niets gedaan.

 

Bedankt.

Mvg.

Ik heb vandaag volgende sms ontvangen:

Is dit ook phising/fraude?

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Dag @Evelyne_Devisscher 👋 

klopt, niet op reageren. 🤞

Vandaag 29 november een SMS gekregen dat Easy Banking verloopt, met een link, uiteraard hebben we hier niet op gereageerd.

Opletten blijft de boodschap

 

Zeer goed nagemaakt

 

Grtz Dirky

Reageer