Princiepsakkoord.

  • 25 September 2020
  • 2 reacties
  • 171 Bekeken

Graag had ik geweten welke documenten nodig zijn om een princiepsakkoord te verkrijgen betreffende de ontlasting in een kredietdossier.

Mijn vriendin haar echtscheiding is reeds ingeschreven in het bevolkingsregister en dit zou normaal voldoende moeten zijn toch? De lokale agent beweert dat hij de getekende akte van de notaris nodig heeft maar mijn dossierbeheerder zegt van niet waardoor ik in een nergens verder kan.

mvg

Erwin 


2 reacties

Reputatie 2

voldoende moeten zijn toch? De lokale agent beweert dat hij de getekende akte van de notaris nodig

 

Het Burgerlijk wetboek stelt dat inschrijvingen in de openbare registers enkel kunnen dienen als “begin van bewijs tot geschrift”, en dan nog enkel als het archief van de notaris verloren is gegaan.

Kortom, de lokale agent heeft gelijk en de ‘dossierbeheerder’ heeft ongelijk. U heeft dus ofwel een vonnis van de rechtbank nodig, ofwel een door een notaris verleden akte.

Welke functie heeft deze ‘dossierbeheerder’ eigenijk? Als het een advocaat zou zijn, dan zal u maar beter naar een andere op zoek gaan.

Wat is het probleem i.v.m. een door de notaris verleden akte?

 

Reputatie 7

Hallo Erwin,

Bedoel je dat jij of je vriendin geschrapt moeten worden als schuldenaar bij een lening? Is het een medewerker van onze bank die vraagt om de akte van een notaris?

Reageer