Beantwoord

PSD2 - samenwerking met welke huishoudboekjes?

  • 11 December 2019
  • 5 reacties
  • 1069 Bekeken

Online lees ik de laatste tijd meer over huishoudboekjes, zoals:

"Sinds de invoering van de zogenaamde PSD2-wetgeving zijn alle Europese banken verplicht een API open te stellen waarmee derde partijen - uitsluitend na expliciete toestemming van de rekeninghouder - toegang kunnen krijgen tot je betaalrekening. Dyme gebruikt deze PSD2-richtlijn om leesrechten te verkrijgen van jouw rekeningafschriften. Met ons slimme algoritme herkennen wij vervolgens welke transacties vaste lasten zijn en aan welk abonnement of contract deze mogelijkerwijs gekoppeld kunnen worden."

 

Met welke apps werkt de bank al samen?

 

icon

Beste antwoord van YannickB 12 December 2019, 11:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hallo Kristof,

 

Op dit moment kan je rekeningen van enkele andere banken al toevoegen in Easy Banking App. Verder werken wij samen met Payconiq/Bancontact, Itsme en Didid.

Daarnaast zou het ook interessant zijn om te weten of en wanneer BNP een functie als het digitale huishoudboekje zal voorzien in de app zoals bv. Al enkele jaren heeft, zodat deze externe integratie via psd2 zelfs helemaal niet nodig is…. ?

Hey @Kenotorfs ,

Bedankt voor je suggestie! Ik heb je feedback doorgegeven aan onze technische dienst!

Op dit moment hebben we jammergenoeg nog geen concrete informatie over wanneer dit zal worden beschikbaar zal zijn.

Groetjes,

Lieze

Is er ondertussen al meer informatie over wanneer de functie van "huishoudboekje” gaat beschikbaar komen ? tijdens telefonische gesprekken eind 2019 met jullie klantendienst werd mij verteld dat deze functie in de eerste helft van 2020 normaal gezien beschikbaar zou komen. 

Ondertussen September en nog steeds niets … 

Het is erg om te zien dat andere banken, zoals bv KBC, deze functie ook reeds lange tijd hebben en we bij Fortis nog met een ouderwetse "versie moeten blijven werken.

Graag info wanneer deze functie gaat toegevoegd worden ? In jullie Franse app is dit reeds lange tijd aanwezig, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit in te bouwen  … :-(
Dit , naast de performantie problemen, begint me serieus te storen en sta stillaan op het punt om overstap naar andere bank als KBC te overwegen!

Hey  @Kenotorfs ,

 

Ik heb je vraag net hier beantwoord.

 

Groetjes,

Lieze

Reageer