Beantwoord

Registratienummer van auto voor aanvraag tankkaart

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik ben op zoek naar het registratienummer van onze auto. Dat heb ik nodig voor de aanvraag van een tankkaart. Het mag maximum 13 tekens lang zijn, dus het kan niet het chassisnummer zijn, want dat is langer. Volgens chatGPT is het het kentekenbewijs, de nummerplaat dus. Kan iemand mij zeggen of dat correct is? De adviseur van de bank kan me niet helpen, onze boekhouder ook niet.

icon

Beste antwoord van LarsD 8 August 2023, 11:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Hallo, @hmv,

Bedankt voor je bericht.

Volgens deze informatie  zou je dit moeten kunnen vinden op de registratiebrief. Dit zou je moeten hebben bekomen na de registratie van je wagen

 

Indien je ook enkele minuten tijd zou hebben nodigen we je graag uit om onze tevredenheidsenquête in te vullen: https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv. Onze Community blijft verder groeien en daarom willen we graag weten wat nog verder kunnen doen om je ervaringen te verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Dag Lars

 

Ik snap het nog altijd niet. Ik denk dat het gaat om de nummerplaat (kentekenbewijs) maar dat heeft geen 6 cijfers. Onze nummerplaat is 2BLC165. Die staat vermeld op het kentekenbewijs deel 1 onder A Inschrijvingsnummer.

Het E.VIN-nummer bestaat uit 17 letters en cijfers en nog 2 tussen haakjes.

Ik ben al uren en uren aan het zoeken en er is precies niemand die me kan helpen. Om gek van te worden.

Reputatie 4

Hallo, @hmv,

Eventueel kan je nog proberen contact te nemen via de infodesk Mobiliteit en Vervoer om te controleren of het registratienummer en kentekenbewijs hetzelfde zijn. Volgens de algemene informatie lijkt het wel nog iets apart te zijn.

Je kan contact zoeken via:

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dag Lars

 

Ik heb net het volgende antwoord gekregen van Mobiliteit en Vervoer:

“De link waarnaar u verwijst op onze site gaat over het registratienummer van vaartuigen (boten). Voor een voertuig is het registratienummer gewoon de nummerplaat.”

Het is dus de nummerplaat, zoals ik dacht.

 

groetjes

Heidi

Reageer