Beantwoord

Sparen voor je kind

  • 28 March 2021
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

Beste,

 

op dit moment heb ik een ster spaarrekening voor m'n kind. Ik heb die onzichtbaar laten maken voor mij zodat er eigenlijk geen besef van heb dat die heb maar toch blijf verder sparen. Als ik me niet vergis heb ik geen toestemming gegeven voor als minderjarige geld te kunnen afhalen vanaf 16 jaar maar vanaf 18 jaar zou m'n kind er dan toch aankunnen? Ik zou eigenlijk liever blijven sparen voor m'n kind zonder dat die van iets weet tot hij het huis verlaat. De bedoeling is van mij om hem later een duwtje in de rug te geven voor als hij een huis wil kopen. Is het dat beter dat ik het geld op mijn eigen rekening zet zodat hij sowieso later van niks afweet? Kan iemand tips geven?

 

Met Oprechte Groeten,

 

Ken 

icon

Beste antwoord van Shari V 30 March 2021, 10:06

Bekijk origineel

7 reacties

Hey @Ken Dejonckheere ,

Als je graag langer spaart dan tot zijn 18 jaar, is het inderdaad aangeraden om een spaarrekening te openen op je eigen naam. Op deze manier kan je zelf kiezen wanneer je dit geld naar hem overmaakt.

We hebben ook andere spaarproducten waarbij ook meer flexibiliteit is qua vrijgave van de tegoeden. Je kan onze spaarproducten op onze website terugvinden.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

 

bedankt voor de reactie, die ster spaarrekening is op dit moment onzichtbaar voor mij, kan U dat weer zichtbaar maken? Zodat het geld kan overzetten naar een online spaarrekening?

 

Met Oprechte Groeten,

 

Ken Dejonckheere 

Hey @Ken Dejonckheere ,

Ik vermoed dat je via de instellingen op je Easy Banking Web de rekening hebt verborgen. Hier kan je deze terug zichtbaar zetten, het geld overmaken en je toekomstige rekening verbergen.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

 

bedoelt u de Easy Banking app of web? Kunt U uitleggen hoe je het kan doen als je het via easy banking web is want via de app lukt het niet.

 

Met Oprechte Groeten,

 

Ken Dejonckheere 

Hey @Ken Dejonckheere ,

Dit kan inderdaad enkel met Easy Banking Web.

We hebben hier een handleiding voor gemaakt.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze,

 

ik heb gekeken maar de Ster Spaarrekening van m’n zoon staat er niet tussen.

 

Met Oprechte Groeten,

 

Ken Dejonckheere

Reputatie 3

Dag Ken Dejonckheere

Dan laat je dit best even telefonisch nakijken of er geen blokkeringen op de rekening zijn geplaatst. Je kan de medewerkers bereiken op het nummer 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Met hartelijke groet

Shari V.

Reageer