Sticky NIEUW

Uw Easy Banking App evolueert

  • 19 November 2020
  • 72 reacties
  • 51296 Bekeken
Uw Easy Banking App evolueert
Reputatie 7

Een nieuwe update van Easy Banking App is beschikbaar met verbeterde prestaties: uw app is nu sneller en stabieler. En dat is nog maar het begin!

Easy Banking App zal zich blijven ontwikkelen om nog meer aan uw verwachtingen te voldoen. Terwijl we enkele functionaliteiten herbekijken, zal u ook heel wat nieuwe mogelijkheden ontdekken.

Ter informatie: uw smartphone of tablet moet over ten minste Android 5.0 of iOS 12 beschikken.

 

Ontdek de nieuwe functies

  • U kan uw debet- en kredietkaarten blokkeren en nadien weer ontgrendelen.
  • Hetzelfde geldt voor de contactloze functie van uw kaarten: u kan ze blokkeren en ontgrendelen wanneer u wil.
  • Engels? Nederlands? Frans? Duits? Kies nu zelf de taal van uw app!
  • 3D-Touch: houdt Easy Banking App met uw vinger ingedrukt. Een menu zal verschijnen dat u rechtstreeks toegang tot verschillende functionaliteiten geeft.

 

Een app in beweging

Bancontact nodig? Deze functie bevindt zich nu rechtstreeks in de app. Log in, ga naar de ‘Betalen’-sectie en u bent er! 

[update] De Bancontact-functie werd voor Android-toestellen alvast opnieuw toegevoegd aan het aanmeldscherm. Druk op Scannen om van start te gaan.

Een kort afscheid

Deze functies zijn tijdelijk niet meer beschikbaar in Easy Banking App.

  • U kunt een door u ingestelde domiciliëring nog niet raadplegen of weigeren. U kunt ook geen terugbetaling krijgen voor een reeds uitgevoerde domiciliëring. Ook dit geldt enkel voor Easy Banking App. Via Easy Banking Web kan dit wel nog steeds.
     
  • De functie waarmee u uw rekeningen bij andere banken kunt beheren in Easy Banking App, wordt met de nieuwe update tijdelijk verwijderd. Deze functie keert weldra terug!
     
  • Moet u een nieuwe begunstigde creëren? Geen zorgen, u kan dit doen wanneer u een nieuwe overschrijving uitvoert.

En voor tablets? Daar zit ook beweging in!

Heeft u een Android tablet? Net zoals voor smartphones zal de update automatisch uitgevoerd worden voor de meeste gebruikers van Easy Banking App.

Heeft u een iPad? U kan de nieuwe versie van de app downloaden via uw App Store. Verwijder om te beginnen uw huidige app. Zodra u de nieuwe versie heeft geïnstalleerd, kan u uw kaartlezer gebruiken om u opnieuw een eerste keer te verbinden. 

Het is niet langer mogelijk om meerdere profielen aan te maken in Easy Banking App. Als alternatief kan u op tablet gebruikmaken van Easy Banking Web via de browser van uw toestel. Via die weg blijft het mogelijk om meerdere profielen te creëren. 

Heeft u via een profiel op uw naam geen toegang tot rekeningen die u voor iemand anders beheert? Dan dient u de rekeninghouder te vragen om u volmacht te geven. Op die manier krijgt u op een correcte manier en in alle veiligheid toegang tot de rekeningen die u wenst op te volgen.

 

U merkt het, Easy Banking App is in volle evolutie. En dit is nog maar het begin: we blijven de app voortdurend updaten met nieuwe verbeteringen.

Heeft u een suggestie? We horen het graag: Laat het ons hier weten.


72 reacties

Suggestie:

De benaming voor doorlopende opdrachten zou aanpasbaar moeten zijn. Momenteel zie ik in de app “UW DOORLOPENDE OPDRACHT” + het bedrag of “EUROPESE DOMICILIERING VAN” + het bedrag.

Dit geeft geen info over de transactie. Logischer zou zijn als hier “spotify abonnement” zou kunnen staan bijvoorbeeld.

 

 

 

Reputatie 7

Bedankt voor je feedback Pieter! Ik geef het voor je door.

U zegt dat je voor de nieuwe update tenminste over Android 5.0 moet beschikken. Ik heb een Samsung J1 Ace dus niet meer de nieuwste versie. Ik weet dat deze over Android beschikt, maar moet nog nagaan of dit tenminste 5.0 heeft. Wat moet ik doen als dat niet het geval blijkt te zijn?

Groetjes.

Ronald. 

Reputatie 7

Hallo Ronald,

Als je kan updaten via Google Play, dan is er voor jou alvast geen probleem. In dat geval beschik je namelijk sowieso over Android 5.0 of nieuwer.

Kan je niet updaten, dan kan je via de instellingen van je smartphone nakijken of je een nieuwere versie van Android kan downloaden. Als ik me niet vergis, zou je een Samsung J1 Ace moeten kunnen updaten naar maximaal Android 5.1.1.

Dat doe je zo:

  • Zorg dat je gsm voldoende opgeladen is en sluit hem voor de zekerheid op stroom aan.
  • Ga naar de instellingen van je toestel
  • Ga naar OverOver dit toestel of Toestelinfo (de keuze hangt af van je toestel en van je huidige Android versie).
  • Kies voor Software updates.
  • Kies ervoor om te updaten. Dit kan even duren. Zet je toestel ondertussen niet uit.

Ik kan je ook aanraden om dit regelmatig te doen. Op die manier download je ook de meest recente beveiligingsupdates die voor jouw smartphone beschikbaar zijn.

Groetjes

De nieuwe app ziet er beter uit op een iPad, maar heel wat functionaliteit ontbreekt in vergelijking met de versie 5.2. Er is o.a. geen mogelijkheid meer om een tweede gebruiker te definiëren. Daar wij twee bankkaarten hebben en dezelfde iPad gebruiken is dit voor ons een belangrijke tekortkoming ! Ik kan geen tweemaal de app installeren op de iPad. Ik ben dus genoodzaakt het bij de oude app te houden. Het lijkt erop dat de nieuwe app weeral vooral voor de smartphone is ontwikkeld.

De nieuwe app ziet er beter uit op een iPad, maar heel wat functionaliteit ontbreekt in vergelijking met de versie 5.2. Er is o.a. geen mogelijkheid meer om een tweede gebruiker te definiëren. Daar wij twee bankkaarten hebben en dezelfde iPad gebruiken is dit voor ons een belangrijke tekortkoming ! Ik kan geen tweemaal de app installeren op de iPad. Ik ben dus genoodzaakt het bij de oude app te houden. Het lijkt erop dat de nieuwe app weeral vooral voor de smartphone is ontwikkeld.


Optie voor meerdere gebruikers zeker noodzakelijk - niet elk gezinslid heeft eigen iPad.

Reputatie 7

Bedankt @RogierDG @ERM 

Het aanmaken van meerdere profielen is een functionaliteit die we momenteel herbekijken. Ik geef de suggestie alvast nogmaals namens jullie door.

De functie voor beheer rekeningen andere bank komt weldra terug. Wat is te verwachten met “weldra”

Wanneer mogen we de andere zaken terug verwachten zoals doorlopende opdrachten en domiciliëringen raadplegen?

Reputatie 7

Hallo @BartC 

Op dit moment heb ik nog geen datum, maar het is wel de bedoeling om het beheer van domiciliëringen en doorlopende opdrachten zo snel mogelijk opnieuw toe te voegen.

Hier wordt beweerd dat we via de Easy Banking App de NFC functie (contactloos betalen) kunnen blokkeren.

Dit vind ik nergens. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Op mijn IPad moest ik de App installeren terwijl de oude er nog bleef op staan. resultaat: 2 app Easy Banking. Dan is het van ‘welke is de nieuwe’.

Op mijn Smartphone krijg ik nog steeds geen update. Er is, zoals bij de IPad, geen nieuwe versie te installeren.

Waarom zijn er 2 verschillende easy banking apps  in omloop? (Het app icoon is identisch)

1x de originele download in een bank kantoor of via uw bnp paribas Fortis website.

En 1x via apple store Maar deze is wel VERSCHILLEND tov. van de originele app. !!!

Apple Pay ACCEPTEERDE alleen via de apple store app. mijn bankkaart,

En Niet via de originele Fortis app heb ik ervaren.

Mijn vertrouwen is zoek met die vreemde Apple store easy banking app.

Wat wil Apple weten van ons ?

Voor alle duidelijk. Ik bedoelde de android versie. Daar vind ik nergens een blokkering van de NFC functie.

Moest dat wel werken op de IOS (Apple), dan voel ik me tekort gedaan. Er zijn nl. meer Android gebruikers.

Suggestie:

De benaming voor doorlopende opdrachten zou aanpasbaar moeten zijn. Momenteel zie ik in de app “UW DOORLOPENDE OPDRACHT” + het bedrag of “EUROPESE DOMICILIERING VAN” + het bedrag.

Dit geeft geen info over de transactie. Logischer zou zijn als hier “spotify abonnement” zou kunnen staan bijvoorbeeld.

 

 

 

Deze terechte vraag kadert in een algemene vraag van de consument om meer duidelijkheid en overzicht van zijn/haar uitgaven. De tijd mag voorbij zijn waarop je in je rekeningen een naam ziet staan van één of andere BVBA met een onmogelijke naam en waar je na googelen pas achter komt dat het de krantenwinkel om de hoek is… Een integratie met de CAKE banking app (door bijna alle concurrerende banken aangeboden, behalve BNP Paribas Fortis) wordt stilaan tijd (of maak het zelf). Dat wordt de nieuwe taak van de bank: help de klant met zijn budget. 

 

Reputatie 7

@Fransvb 

Je kan de functie om contactloos met je debetkaart te betalen zo in- en uitschakelen:

  • Meld je aan in Easy Banking App.
  • Druk onderaan op Kaarten en tik op de kaart waarvoor je contactloze betalingen wilt blokkeren.
  • Druk vervolgens bovenaan rechts op de drie punten en kies voor Kaartinstellingen.
  • Schakel hier Contactloos in of uit.
Reputatie 7

Hallo @dewulfda @Anton van der Meijden 

Dat je twee apps ziet, komt doordat er voordien effectief twee apps in omloop waren voor iOS: een voor iPad en een voor iPhone. De verschillen zaten voornamelijk in de resolutie van de app en in de mogelijkheid om op iPad meerdere profielen aan te maken.

Op dit moment is er slechts één app in omloop die je op beide toestellen kan installeren. Op dit moment kan je in de nieuwe app nog niet met meerdere profielen werken. Je kan op iPad dus de oude app laten staan en blijven gebruiken (met meerdere profielen), of je kan al omschakelen naar de nieuwe versie.

Reputatie 7

@hendrickx.t 

De integratie met de Cake app is al enige tijd mogelijk. Indien je nog steeds problemen met de koppeling ervaart, dan raad ik je aan om Cake even te contacteren en/of om je rekening op mogelijke problemen na te laten kijken door ons te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

De functie om in dezelfde app 2 profielen te creëren zou zeker beschikbaar moeten blijven! Wordt veelvuldig gebruikt. 

Hallo @dewulfda @Anton van der Meijden 

Dat je twee apps ziet, komt doordat er voordien effectief twee apps in omloop waren voor iOS: een voor iPad en een voor iPhone. De verschillen zaten voornamelijk in de resolutie van de app en in de mogelijkheid om op iPad meerdere profielen aan te maken.

Op dit moment is er slechts één app in omloop die je op beide toestellen kan installeren. Op dit moment kan je in de nieuwe app nog niet met meerdere profielen werken. Je kan op iPad dus de oude app laten staan en blijven gebruiken (met meerdere profielen), of je kan al omschakelen naar de nieuwe versie.

Ik prefereer te wachten tot er maar 1 (een) goede app vrijgegeven is, want de originele (oude) app van fortis doet wat hij moet doen. Wat nog niet gezegd kan worden van de Apple app.

Hallo,

2 suggesties:

  • Naam van ontvanger weergeven bij rekeninginfo: Nu staat er: “Overschrijving in EURO op rekening BE...” Voeg hier de naam van de ontvanger aan toe. Nu moet men iedere lijn open klikken om deze info te raadplegen.
  • Overschrijven door het scannen van het overschrijvingsformulier en/of QR code zoals in de app van KBC en Belfius. 

Beste groeten,
Carl

Graag de app beschikbaar maken in all Apple app stores. Niet al jullie klanten leven in hartje Antwerpen en Brussel. Voor diegene die langere opdrachten in het buitenland hebben met een apple id in de lokale stores, is de update onmogelijk. 

Reputatie 7

@Carl2870 

Bedankt voor de feedback! Je bent niet de enige die naar die twee dingen vraagt. Ik zorg ervoor dat je suggesties bij de juiste collega’s terechtkomen. 

Reputatie 7

Dag @Sabre 

Wat bedoel je precies? Onze app is alvast beschikbaar in de meeste Europese stores. Zijn er bepaalde landen waar je geen toegang hebt?

Wat de update betreft, zijn we momenteel nog bezig met ze voor iedereen uit te rollen. Om dit zo vlot mogelijk te doen verlopen, gebeurt dit in verschillende golven. Het is dus mogelijk dat de update pas in een van de komende dagen voor jou beschikbaar is.

de nieuwe APP is nog niet beschikbaar in Play Store van Google. zelf als ik via de website van de bank ga en via de zoek functie APP zoek kan ik we doorklikken en onderaan ‘Download Easy Banking App” aanklikken. kom ik na de keuze van OS steeds bij de opmerking ‘geïnstalleerd’ 

Reputatie 7

Hallo @dewulfda 

Het is mogelijk dat je automatische updates hebt ingeschakeld. In dat geval zal onze app automatisch geüpdatet zijn. De makkelijkste manier om dat te zien, is om te kijken of je op het aanmeldscherm Bancontact ziet staan. In de nieuwe app is die functie namelijk verplaatst naar het scherm Betalen (na het aanmelden).

De kans bestaat ook dat de update voor jou nog niet beschikbaar is. In dat geval zal je ze wel zien verschijnen in de komende dagen. Om de uitrol van de nieuwe versie zo vlot mogelijk te laten verlopen, wordt ze stap voor stap voor iedereen beschikbaar gemaakt.

Reageer